Sprawozdanie finansowe RO za I kwartał, ślubowanie nowego członka, zmiana planu finansowego na 2016, sprawy bieżące.

Nr aktu: 
V/05/2016
Data posiedzenia: 
poniedziałek, 9 Maj, 2016

Protokół  Nr V/05/2016

 posiedzenia Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

w dniu 09.05.2016 r.

 

 

W posiedzeniu udział wzięło 11  członków Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn oraz zaproszeni goście wg listy obecności, stanowiącej załącznik Nr 1  do niniejszego protokołu.

 

Zebranie prowadziła Przewodnicząca Rady Osiedla Maria Myśliwiec, wg następującego porządku obrad:

Porządek zebrania:

1.Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

2.Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.

3.Przedstawienie protokołu z zebrania Rady Osiedla z 11.04.2016 r. – przyjęcie protokołu.

4.Przedstawienie nowego członka Rady Osiedla – ślubowanie.

5.Sprawozdanie finansowe RO za I kwartał – podjęcie uchwały.

6.Podjęcie uchwały zmieniającej plan finansowy RO na 2016 rok.

7.Omówienie przygotowań festynu Lato 2016.

8.Podjęcie uchwały dotyczącej dzierżawy gruntu przy ul. Arkońskiej.

9.Sprawy bieżące, wniesione  i wolne wnioski.

10.Zakończenie zebrania.

 

Ad. 1.

Zebranie otworzyła Przewodnicząca Rady Osiedla stwierdzając quorum.

 

Ad. 2.

Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.3.

Protokół zebrania Rady Osiedla z dnia 11.04.2016 r. został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 4.

            Przewodnicząca przedstawiła zebranym nowego członka Rady Osiedla, Panią Jadwigę Jędrzejewską. Zgodnie z rozdziałem 3 § 12, pkt. 5 Statutu Osiedla Miejskiego Arkońskie – Niemierzyn Pani Jędrzejewska złożyła ślubowanie.

O godzinie 18:20 na posiedzenie dołączył Pan Andrzej Lindecki.

Ad. 5

            Skarbnik Rady Osiedla, Pani Magdalena Zubkiewicz przedstawiła sprawozdanie finansowe za I kwartał 2016 r.

Podjęto uchwałę 49/16 w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego za I kwartał 2016.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 6.

            W związku z tym, że Rada Osiedla nie wykorzystała środków zaplanowanych na I kwartał br. i  Komisja ds. Inicjatyw Społecznych przyznała RO środki w wysokości 6 000,00 zł Rada Osiedla zobowiązana jest do korekty planu finansowego na 2016 rok.

Podjęto uchwałę nr 50/16 dotyczącą zmiany uchwały w sprawie przyjęcia planu rzeczowo – finansowego na 2016 rok. Plan rzeczowo – finansowy na I kwartał 2016 r. stanowi załącznik do uchwały. Traci moc uchwała nr 30/15 z dnia 7 grudnia 2015 r.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 7.

Przewodnicząca zapoznała zebranych ze złożonymi w Urzędzie Miasta zamówieniami na usługi związane z organizacją Festynu Lato 2016.

  1. Zamówienie na catering – 500,00 zł,
  2. Prowadzenie Festynu – 720,00 zł,
  3. Spektakl teatralny dla dzieci – 370,00 zł,
  4. Spektakl teatralny dla dorosłych – 800,00 zł,
  5. Dostarczenie i ustawienie stołów, ławek i parasoli -  1 414,50 zł
  6. Ustawienie placu zabaw dla dzieci na urządzeniach pneumatycznych – 2 500,00 zł,
  7. Prowadzenie animacji i konkursów dla dzieci – 2 000,00 zł,
  8. Ustawienie sceny z zadaszeniem – 3 000,00 zł.

Przewodnicząca poinformowała, że Biuro Ochrony Osób i Mienia FORT bezpłatnie zapewni dwóch pracowników Ochrony. Dodatkową atrakcją będą koniki i koza.

Do godziny 13:00 wystąpi teatr dla dzieci, do godz. 14:00 występy małych dzieci, od godz. 14:00 występy Sanigi. Wystawiony zostanie namiot ZUT, swoją obecność zgłosiła Opolska Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo - Kredytowa. Prowadzone są rozmowy z firmą TMP w sprawie wywieszenia baneru reklamowego w zamian za ufundowanie nagrody.

Przewodnicząca prosi zebranych o zgłoszenie chętnych  do wywieszenia baneru lub innej formy reklamy w zamian za ufundowanie nagrody na festyn.

Ad.8.

             Do Rady Osiedla wpłynął wniosek dotyczący wydania opinii w sprawie dzierżawy działki położonej przy ul. Arkońskiej. Wizję lokalną przeprowadzi Pan Andrzej Radziwinowicz.

 Ad.9.

Przewodnicząca poinformowała, że I Forum Samorządów Uczniowskich Szkół Gimnazjalnych Miasta Szczecin, które się odbyło w Gimnazjum Nr 34 było bardzo dobrze przygotowane. Obecne były władze Wydziału Oświaty UM i z-ca Prezydenta Pan Krzysztof Soska. Podczas Forum wykorzystany był sprzęt nagłaśniający Rady Osiedla.

Pani Teresa Kawecka Baumgart zwróciła uwagę, że na ul. Chopina pomiędzy myjnią samochodową a Intermarche jest duży plac budowy, który nie posiada tablicy informacyjnej dotyczącej budowy.

Poinformowała również, że 14 maja odbywa się Europejska Noc Muzeów, w związku z czym zachęca do obejrzenia bardzo ciekawej wystawy w Muzeum Narodowym. Znajduje się tam bardzo duże płótno namalowane przez młodego Francuza, zafascynowanego sztuką socrealistyczną.

Pan Andrzej Radziwinowicz zadał pytanie, czy Rada Osiedla otrzymała odpowiedz dotyczącą postawienia dodatkowych koszy na śmieci i pojemniki na woreczki na psie odchody.

Wniósł też prośbę o dostarczanie członkom Rady Osiedla wcześniej, przed zebraniem  porządku obrad aby mogli się z nim zapoznać nie przedłużając zebrania, zwłaszcza dokumenty finansowe.

Przewodnicząca poinformowała, że porządek obrad przygotowywany jest na zebraniu zarządu, a większość spraw bieżących wypływa w dniu zebrania. Proponuje, aby osoby zainteresowane tematyką przyszłego zebrania przyszły do siedziby Rady w dniu zebrania Zarządu lub godzinę przed zebraniem Rady aby zapoznać się przygotowanymi materiałami.

O godzinie 19:35 zebranie opuściła Pani Anna Ogrodnik.

            Pan Bogusław Zarzycki poinformował, że podczas dyżuru Rady zgłosił się mieszkaniec niezadowolony z organizacji ruchu na osiedlu, który wniósł prośbę o ustawienie luster na osiedlu. Pytanie, czy mieszkaniec napisał pismo w tej sprawie.

W odpowiedzi przewodnicząca poinformowała Pana Zarzyckiego, że w protokole z 11 kwietnia była mowa o formie załatwienia tej sprawy, w sprawie luster wysłano pismo do WGKiOŚ z prośbą o udzielenie odpowiedzi również zainteresowanemu.

Ad.10.

 

Na tym zebranie zakończono.

Protokołowała: Jolanta Paszkowska