Przygotowania do Festynu, obchody osiedla, wnioski do budżetu Miasta

Nr aktu: 
V/05/2013
Data posiedzenia: 
poniedziałek, 13 Maj, 2013

Protokół Nr V/05/2013

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 13.05.2013 r.

Obecni 9 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 15.04.2013 r. – przyjęcie protokołu.

Omówienie przygotowań do zebrania sprawozdawczego Rady Osiedla w dniu 27.05.2013 r.

Omówienie przygotowań do festynu „Przybyli Ułani…”

Podjęcie uchwały w sprawie dzierżawy gruntu przy ul. Arkońskiej.

Omówienie obchodów osiedla w dniach 18 i 25 kwietnia.

Przygotowanie wniosków do budżetu Miasta na 2014 r.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Przewodnicząca przedstawiła porządek zebrania, który został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 15.04.2013 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Przewodnicząca poinformowała , że zebranie sprawozdawcze odbędzie się 27 maja o godz. 17:00. W związku z tym, że WGKiOŚ wystąpił do Rady Osiedla z propozycją zorganizowania zebrania z mieszkańcami w sprawie odpadów komunalnych przewodnicząca zrezygnowała z prezentacji multimedialnej aby nie przedłużać zebrania. Ogłoszenia zostały już wydrukowane, należy je roznieść. Pani Magdalena Zubkiewicz rozniesie do domków na osiedlu, Pan Bogusław Zarzycki Stoki, Pani Teresa Kawecka Baumgart 5 wieżowców na ul. Wiosny Ludów, Pan Andrzej Lindecki – Wszystkich Świętych, Gila, Chopina przy Intermarche, Maria Myśliwiec na sklepach, Spółdzielnia Uniwersytet powiesi sama, Osiedle Tatrzańskie Pan Włodzimierz Krych i Krzysztof Chmielewski. Pan Marcin Raciborski przewiezie do szkoły sprzęt.

Ad 5

            Przewodnicząca poinformowała, że na festynie orkiestra wystąpi około godziny 16:00, więc w innym czasie niż pierwotnie planowano. Nie ma też jeszcze odpowiedzi z Virgi w sprawie cateringu. Zostanie wypożyczona scena. Należy jeszcze zamówić kabiny TOI TOI. Sklepik i konkursy poprowadzą pracownicy szkoły. Do współpracy przy organizacji zgłosił się również ZUT. Przewodnicząca przeczytała propozycję ZUT-u. Przewodnicząca proponuje, aby zebranie z 10 czerwca przełożyć na 3, aby spotkać się przed festynem.

Rada przeznaczyła w tym roku na imprezy integracyjne 6 tys. zł. SM Śródmieście przekazała 1 tys. zł. 

Ad 6

            Przewodnicząca zapoznała zebranych z pismem od mieszkanki w sprawie dzierżawy działki położonej przy ul. Arkońskiej 34.

Podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii w sprawie dzierżawy działki położonej przy ul. Arkońskiej 34.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad 7

            Przewodnicząca podsumowała obchody osiedla, które odbyły się w dniach 18 i 25 kwietnia.

W obchodzie 18 kwietnia udział wzięli: Pani Anna Myśliwiec, Pani Wanda Śnieżko, Pan Marcin Raciborski, Pan Bogusław Zarzycki, Pan Rafał Rembielak i Pani Maria Myśliwiec.

Wnioski – wystąpiono o miejsca parkingowe na ul. Tatrzańskiej przy Stokrotce. Pan Raciborski składa wniosek o ustawienie lustra na skrzyżowaniu ul. Malinowej z Wiosny Ludów. Rada Osiedla podejmie decyzję o ewentualnym wystąpieniu o postawienie lustra na skrzyżowaniu ul. Tatrzańskiej z Ks. Borysa.

Przewodnicząca przeczytała list mieszkańca osiedla wysłany na e-maila dotyczący parkowania na ul. Zdrojowej.

W obchodzie 25 kwietnia udział wzięli: Pani Teresa Kawecka Baumgart, Pani Wanda Śnieżko, Pani Maria Myśliwiec i Pan Krzysztof Chmielewski.

Mieszkańcy ul. Wszystkich Świętych (stary odcinek) proszą o umożliwienie parkowania na chodniku. Przewodnicząca chce się spotkać z Panem Szeflerem, aby uzgodnić, co można zrobić w tym terenie.

Pani Teresa Kawecka Baumgart wnioskuje, że drzewa na ul. Wszystkich Świętych zostały ścięte niepotrzebnie. Przeczytała artykuł z czasopisma Sayens pt. „Wielka waga wielkich drzew” w sprawie znaczenia jakie niesie spustoszenie starych drzew.

Proponuje, aby wymusić posadzenie dużych drzew. W wyborze drzew może pomóc katedra dendrologii ZUT-u. Pan Marcin Raciborski proponuje, aby zorganizować przegląd osiedla w celu znalezienia miejsc, w których należy dosadzić drzewa.

Ad 8

            Po dyskusji podjęto uchwałę złożenia poniższych wniosków do budżetu Miasta na 2014 rok:

Zwiększenie środków na inicjatywy Rad Osiedli.

Remont ulicy Serbskiej.

Remont ul. Bułgarskiej

Remont ul. Grzybowej.

Remont ul. Wiosny Ludów, odcinka od ul. Chopina do ul. Zdrojowej.

Budowa odcinka ul. Wiosny Ludów od ul. Zdrojowej do ul. Arkońskiej.

Remont, poszerzenie (ruch dwukierunkowy) ul. Wiśniowy Sad z budową chodnika i ścieżki rowerowej.

Budowa miejsc parkingowych na ul. Broniewskiego, na odcinku od wjazdu do SPWSZ do ul. Judyma.

Remont chodnika i schodów na skarpie przy ul. Chopina od numeru 22 do ul. Wiosny Ludów, wraz z wybudowaniem ścieżki rowerowej.

Oświetlenie skweru przy skrzyżowaniu ul. Chopina z ul. Krasińskiego.

Oświetlenie górnego odcinka Wiosny Ludów i remont nawierzchni na odcinku od ul. Wiosny Ludów nr 113 do Wzgórze Arkońskie 10.

Remont alejek parkowych w Parku im. F. Chopina.

Budowa miejsc parkingowych wzdłuż ul. Arkońskiej od nr 34 do ul. Wojciechowskiego, po stronie Parku Kasprowicza.

Zwiększenie środków na utrzymanie zieleni w mieście – zabytkowy ogród botaniczny w Parku Kasprowicza (między ul. Serbską, Harcerzy i Fałata).

 Remont drogi wewnętrznej na terenie Przedszkola Nr 50 przy ul. F. Gila.

Remont łazienek w Przedszkolu Nr 50.

Naprawa chodnika na ul. Międzyparkowej.

 

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad.9

            Wolne wnioski:

Pan Rafał Rembielak zgłasza konieczność naprawy mostku, osuwającej się alejki przy mostku i barierki  w Parku im. F. Chopina.

Pan Bogusław Zarzycki zgłasza konieczność naprawy nawierzchni ulicy Wiosny Ludów od Chopina do góry.

Pan Marcin Raciborski zgłasza prośbę o postawienie koszy na śmieci na schodach na ulicy Wojciechowskiego oraz postawienie kontenera na liście na ul. Wojciechowskiego.

Ad. 10

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska