Protokoły rok 2012

Nr aktu: 
2012
Data posiedzenia: 
niedziela, 1 Styczeń, 2012

Protokół Nr I/01/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 10.01.2012 r.

Obecni 11 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 12.12.2011 r. – przyjęcie protokołu.

Przedstawienie sprawozdania finansowego Rady Osiedla A-N za 2011 rok.

opinia komisji rewizyjnej

uchwała o przyjęciu sprawozdania finansowego,

uchwała o udzielenie absolutorium zarządowi.

Podjęcie uchwały dotyczącej dzierżawy gruntu przy ul. Wzgórze Arkońskie.

Ustalenie terminów przeglądów osiedla w styczniu 2012 r.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 12.12.2011 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Pani Anna Myśliwiec – skarbnik Rady Osiedla zapoznała zebranych ze sprawozdaniem finansowym Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn za rok 2011.

            Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Teresa Kawecka Baumgart złożyła wniosek Komisji Rewizyjnej o absolutorium dla zarządu Rady Osiedla.

            Podjęto uchwałę o przyjęciu sprawozdania finansowego Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn za 2011 rok.

Uchwała została przyjęta 8 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.

            Podjęto uchwałę o udzieleniu absolutorium zarządowi Rady Osiedla za rok 2011.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad 5

            Przewodnicząca zapoznała zebranych z wnioskiem mieszkańca osiedla o dzierżawę gruntu przy ul. Wzgórze Arkońskie z przeznaczeniem na działkę warzywną.

Przewodnicząca z Panią Jasińską odbyły wizję lokalną na w/w terenie i przedstawiła sytuację zebranym.

Podjętogłosowanie nad uchwałą dotyczącą wydania opinii w sprawie dzierżawy w/w gruntu. 4 osoby głosowały za wydaniem opinii pozytywnej, 4 przeciw i 2 osoby wstrzymały się.  W związku z powyższym rada Osiedla wstrzymuje się z wydaniem opinii do czasu odbycia wizji lokalnej przez wszystkich członków Rady. O decyzji Rady Przewodnicząca poinformowała zainteresowanego telefonicznie.

Ad 6

            Podzielono osiedle na 4 odcinki i ustalono terminy przeglądów osiedla.  Obchodem objęte tereny należące do Miasta.

1. 14.01.2012 o godzinie 10:00 spotkanie na pętli autobusu B. Obchód terenu od Wiosny Ludów do góry do ul. Wszystkich Świętych.

Chęć wzięcia udziału zgłosili: Maria Myśliwiec, Anna Myśliwiec, Maria Jasińska, Teresa Kawecka Baumgart, Wanda Śnieżko, Rafał Rembielak, Bogusław Zarzycki, Włodzimierz Krych, Andrzej Liniecki i Marcin Raciborski.

2. 16.01.2012 o godzinie 14:30 spotkanie na stacji paliw ORLEN. Obchód terenu od ul. Wszystkich Świętych do ul. Krasińskiego

Chęć wzięcia udziału zgłosili: Maria Myśliwiec, Maria Jasińska, Teresa Kawecka Baumgart, Bogusław Zarzycki, Włodzimierz Krych, Andrzej Liniecki i Marcin Raciborski.

3. 23.01.2012 o godzinie 14:30 spotkanie na pętli autobusu B. Obchód terenu od ul. Chopina przez Niny Rydzewskiej, F. Gila, Wszystkich Świętych do Arkońskiej.

Chęć wzięcia udziału zgłosili: Maria Myśliwiec, Maria Jasińska, Wanda Śnieżko, Bogusław Zarzycki, Włodzimierz Krych i Marcin Raciborski.

4. 28.01.2012 o godzinie 11:00 spotkanie przy Bibliotece na ul. Bartniczej. Obchód terenu od ul. Chopina ulicą Wiosny Ludów do ul. Arkońskiej.

Chęć wzięcia udziału zgłosili: Maria Myśliwiec, Anna Myśliwiec, Maria Jasińska, Wanda Śnieżko, Rafał Rembielak, Bogusław Zarzycki i Włodzimierz Krych.

 

Ad 7

            Przewodnicząca zapoznała zebranych z treścią pisma z Wydziału Nieruchomości Urzędu Miasta, w sprawie dzierżawy gruntu przy ul. Arkońskiej 14a. Do pisma nie dołączono mapki geodezyjnej. Rada Osiedla wystąpi z pismem o dosłanie przedmiotowej mapki.

            Przewodnicząca przeczytała pismo, które wpłynęło od Pomorskiego Towarzystwa Psychotronicznego w sprawie zapłaty za energię elektryczną.

            Przewodnicząca poinformowała zebranych, że remontowana jest ulica Grzybowa.

            Na emaila Rady mieszkanka ul. Wiosny Ludów przesłała informacje o dokarmianiu ptaków  przez mieszkańców na terenie osiedla. Przewodnicząca rozmawiała w tej sprawie  z administratorem SM Wspólny Dom. Zostaną postawione tablice informujące o zakazie dokarmiania ptaków.

            Pani Teresa Kawecka Baumgart złożyła wniosek o zakup nowej tabliczki informacyjnej na drzwi do Sali obrad rady.

Podjęto uchwałę o przeznaczeniu kwoty 300 zł na zakup tabliczki na drzwi.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

                                                       

Ad 8

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

 

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn

 

Protokół Nr II/02/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 13.02.2012 r.

 

Obecni 11 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 09.01.2012 r. – przyjęcie protokołu.

Przedstawienie protokołów z Zebrań Nadzwyczajnych Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn w dniach 14.01, 16.01, 23.01 i 28.01.2012 r.

Podjęcie uchwały o przeznaczeniu kwoty 350 zł na udział w XVII Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta.

Podjęcie uchwały o wydzierżawieniu gruntu przy ul. Wszystkich Świętych na parking.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 09.01.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Przewodnicząca przeczytała protokoły z Zebrań Nadzwyczajnych Rady Osiedla. Zapoznała zebranych z podjętymi  w czasie tych zebrań uchwałami:

- w sprawie budowy jezdni dwukierunkowej na ul. Wiśniowy Sad,

- w sprawie montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Wiosny Ludów i Chopina,

- w sprawie oświetlenia ul. Wzgórze Arkońskie.

Podjęto uchwałę w sprawie przeznaczenia terenu zalanych działek przy ul. Arkońskiej na parkingi.

Uchwała została podjęta 10 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.

 

Ad 5

Podjęto uchwałę o przystąpieniu do rozgrywek w XVII Turnieju o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta i przeznaczeniu środków finansowych w wysokości 350 zł na wpisowe w Turnieju.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad 6

Przewodnicząca zapoznała zebranych z pismem od mieszkanki osiedla w sprawie opinii na temat dzierżawy gruntu przy ul. Wszystkich Świętych.

Podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii w sprawie dzierżawy gruntu położonego przy ul. Wszystkich Świętych, posiadającego oznaczenie geodezyjne – obręb 38/44, działka nr 2038.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad 7

Przewodnicząca zapoznała zebranych z pismem z Biura Rady Miasta w sprawie miejsc do ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów.

Przewodnicząca przeczytała pismo skierowane do Przewodniczącego Rady Miasta Pana Jana Stopyry dotyczące podziękowania Radnym, którzy wzięli udział w Zebraniach Nadzwyczajnych Rady Osiedla.

Wolne wnioski:

Pani Grażyna Siemczyk prosi o uwzględnienie w zagospodarowaniu Parku Kasprowicza naprawy nawierzchni drogi w okolicy wybiegu dla psów. Na terenie parku pomiędzy ul. Serbską a Harcerzy dosadzenie krzewów zimozielonych.

Pan Rafał Rembielak przypomina o niedokończonym remoncie ul. Broniewskiego.

Pan Krzysztof Chmielewski prosi o zwrócenie uwagi na zaniedbany, rosnący przy kościele dąb, pomnik przyrody.

Pani Teresa Kawecka Baumgart zgłasza uszkodzony chodnik wzdłuż ul. Chopina od Wiosny Ludów do wjazdu do kompleksu handlowego na ul. Chopina, oraz schody obok przystanku autobusowego pod nazwą „ul. W. Ludów”.

 

Przeprowadzono głosowanie w sprawie uchwały dotyczącej  zgłoszenia do nasadzenia roślinami zimozielonymi terenu w Parku Kasprowicza pomiędzy ul. Serbską a Harcerzy.

2 osoby wstrzymały się

7 głosów przeciw

2 głosy za

Uchwała nie została podjęta.

 

Przeprowadzono  głosowanie w sprawie uchwały dotyczącej  zgłoszenia do nasadzenia roślinami zimozielonymi terenu w całym Parku Kasprowicza.

3 osoby wstrzymały się

7 głosów przeciw

1 głos za

Uchwała nie została podjęta.

 

Ad 8

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

 

Protokół Nr III/03/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 12.03.2012 r.

 

Obecni 8 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 13.02.2012 r. – przyjęcie protokołu.

Omówienie przygotowań do XVII Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta – podanie harmonogramu rozgrywek.

- podjęcie uchwały o przeznaczeniu kwoty 1500 zł na zakup strojów dla drużyn osiedlowych (24 komplety).

Podjęcie uchwały dotyczącej „Konkursu Rad Osiedli 2012”.

Wydanie gazetki Nasze Osiedle – tematy.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 13.02.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

             Przewodnicząca poinformowała zebranych, że 14.04.2012 r. o godzinie 9:00 odbędzie się uroczyste otwarcie XVII Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta, któremu będzie towarzyszyło pieczenie kiełbasek. Turniej będzie rozgrywany na ORLIKU przy ul. Wojciechowskiego.

Harmonogram rozgrywek przedstawia się następująco:

14 – 15.IV

21 – 22.IV

28 – 29.IV

12 – 13.V

19 – 20.V

Zakończenie Turnieju odbędzie się 26 maja 2012.

W Turnieju udział weźmie 13 drużyn młodszych i 13 drużyn gimnazjalnych.

Przewodnicząca zaproponowała przełożenie przyszłego zebrania Rady Osiedla na 2 kwietnia w celu omówienia Turnieju i ustalenia dyżurów.

Opiekunem drużyny młodszej jest Pan Krzysztof Chmielewski, starszej Karol Myśliwiec.

W soboty będą obywały się mecze szkół podstawowych, w niedziele drużyn gimnazjalnych. W czasie rozgrywek obecna będzie pielęgniarka. Impreza jest ubezpieczona.

Podjęto uchwałę o przeznaczeniu kwoty 1 500 zł na zakup 24 kompletów strojów sportowych dla drużyn reprezentujących Osiedle Arkońskie – Niemierzyn. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad 5

            Przewodnicząca zapoznała zebranych z pismem, które wpłynęło do Rady Osiedla od Komisji ds. Inicjatyw Społecznych Urzędu Miasta w sprawie „Konkursu Inicjatyw Rad Osiedli 2012”, na przeprowadzenie którego Komisja przeznacza 300 tys. zł.

Podjęto uchwałę dotyczącą przystąpienia do „Konkursu inicjatyw Rad Osiedli 2012” i złożenia 4 wniosków do Komisji Inicjatyw Społecznych.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Rada Osiedla wystąpi o przeznaczenie 10 000 zł na Festyn Osiedlowy, 5 000 zł ma imprezę Mikołajkową, 4 000 zł na zakup huśtawki na Plac zabaw w parku im. F. Chopina i 1 000 zł na przeprowadzenie akcji Kasztanowce.

 

Ad 6

 

Przewodnicząca poinformowała zebranych o planowanym wydaniu kolejnego numeru gazetki „Nasze Osiedle”. Zwróciła się z prośbą składanie propozycji tematów, które miałyby być poruszone w gazetce. Pani Teresa Kawecka – Baumgart zaproponowała poruszenie problemu dokarmiania ptaków na osiedlu. Pan Andrzej Liniecki złożył propozycję umieszczenia w etapach historii osiedla. Pani Roma Raciborska proponuje, aby opisać osobliwości dendrologiczne, które znajdują się na naszym osiedlu. Proponuje również umieszczenie zaproszenia na prelekcję dotyczącą wirusa HPV pt. „Kochać się długo i zdrowo”

Podjęto uchwałę dotyczącą przeznaczenia kwoty 500 zł na wydanie gazetki osiedlowej.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

           

Ad 7

            Przewodnicząca zapoznała zebranych z korespondencją, jaka wpłynęła do Rady Osiedla.

Pismo z Wydziału Inwestycji Miejskich UM dotyczące parkingów pomiędzy stacją ORLEN a ul. Sportową.

Pismo od mieszkańca ul. Wojciechowskiego w sprawie remontu ulic na osiedlu.

4 pisma od Pani Grażyny Siemczyk , głównie dotyczące zieleni na osiedlu

                                                       

Ad 8

 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn

 

 

Protokół Nr IV/04/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 02.04.2012 r.

 

Obecni 9 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 12.03.2012 r. – przyjęcie protokołu.

Przedstawienie projektu Statutu Osiedla – dyskusja.

Przygotowanie XVII Piłkarskiego Turnieju Rad Osiedli o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta Szczecin – podział obowiązków pomiędzy członków Rady Osiedla.

Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 12.03.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Przewodnicząca poinformowała zebranych o trwających pracach nad zmianą Statutu Osiedli. Nowy statut zostanie opracowany do końca tej kadencji radnych. Nad Statutem pracuje Komisja ds. Bezpieczeństwa Publicznego i Samorządności i Komisja ds. Inicjatyw Społecznych. Przewodnicząca przeczytała projekt Statutu Osiedla przygotowany przez Urząd Miasta. Zwróciła uwagę na zmiany, które niesie projekt. Pani Teresa Kawecka Baumgart zaproponowała aby poświęcić jedno z posiedzeń Rady na opracowanie projektu Statutu. W dniu 03 kwietnia odbędzie się spotkanie dotyczące zmian statutu, na którym obecna będzie Przewodnicząca. Prośba do zebranych o zgłaszanie uwag, które zostaną poruszone na spotkaniach roboczych dotyczących statutu.

Pani Grażyna Siemczyk podjęła dyskusję na temat organizacji zebrania dla mieszkańców.

 Ad 5

            Przewodnicząca poinformowała zebranych, że Turniej Piłkarski rozpocznie się o godz. 9:00. W ciągu tygodnia zostanie przewieziony sprzęt grający do szkoły. Przed rozpoczęciem należy jeszcze rozwiesić banery, rozłożyć namioty, rozstawić stolik do wydawania gorących napoi. W dniu rozpoczęcia Turnieju wszyscy zawodnicy, opiekunowie, zaproszeni goście oraz członkowie Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn dostaną koszulki pamiątkowe z Turnieju. Rozdawaniem koszulek zajmie się Rada Osiedla A-N. Na otwarciu obecne będą wszystkie drużyny. Przez Przewodniczącego Rady Miasta zostanie przeprowadzone losowanie drużyn. Przewodnicząca prosi, aby na otwarciu obecni byli wszyscy członkowie.

Harmonogram obecności członków w poszczególne dni przedstawia się następująco:

14.04 – Anna Myśliwiec, Bogusław Zarzycki, Krzysztof Chmielewski

15.04 – Anna Myśliwiec, Rafał Rembielak, Magdalena Zubkiewicz, Wanda Śnieżko, Adrianna Ułanowicz

21.04. – Pani Teresa Kawecka – Baumgart, Anna Myśliwiec, Krzysztof Chmielewski, Magdalena Zubkiewicz

22.04 – Anna Myśliwiec, Adriana Ułanowicz, Rafał Rembielak,

29.04 – Anna Myśliwiec, Adriana Ułanowicz, Pani Teresa Kawcka – Baumgart, Magdalena Zubkiewicz

12.05  - Krzysztof Chmielewski, Bogusław Zarzycki, Andrzej Liniecki,

13.05 – Adriana Ułanowicz, Marcin Raciborski, Andrzej Lindecki

 

Ad 6

            Przewodnicząca poinformowała zebranych, że nie odbędzie się planowana prelekcja dotycząca HPV ponieważ Pani Raciborska zrezygnowała z przeprowadzenia jej.

            Przewodnicząca poinformowała, że brygady interwencyjne posprzątały całe osiedle na święta.

            O godzinie 19:15 Pani Grażyna Siemczyk opuściła zebranie i w związku z powyższym nie mogła usłyszeć odpowiedzi w sprawie pism, które Rada Osiedla od niej otrzymała

           

Ad 8

 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

 

 

Protokół Nr V/05/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 14.05.2012 r.

 

Obecni 8 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 02.04.2012 r. – przyjęcie protokołu.

Ustalenie obowiązków członków RO związanych z zebraniem sprawozdawczym RO w dniu 31.05.2012.

Omówienie przebiegu XVII Piłkarskiego Turnieju Rad Osiedli o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta.

Omówienie przygotowań do festynu „Uśmiechnij się do sąsiada”.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

 Zakończenie zebrania.

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 02.04.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Przewodnicząca poinformowała zebranych o omawianym przez Komisję Inicjatyw Społecznych organizowaniu zebrań sprawozdawczych Rad Osiedli. Zebranie Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn z mieszkańcami odbędzie się 31.05.2012 r.

 

Ad. 5

Przewodnicząca zapoznała zebranych z przebiegiem XVII Piłkarskiego Turnieju Rad Osiedli o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta.

 

Ad.6

Na 16.06.2012 r. ustalono datę festynu „Uśmiechnij się do sąsiada”.

 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

 

Protokół Nr VI/06/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 11.06.2012 r.

 

Obecni 11 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 14.05.2012 r. – przyjęcie protokołu.

Podjęcie uchwały o powołaniu członka zarządu.

Podjęcie uchwały o zgłoszeniu wniosków do Budżetu Miasta na rok 2013 r.

Podjęcie uchwały o przeznaczeniu środków na festyn „Uśmiechnij się do sąsiada” oraz podział obowiązków pomiędzy członków Rady Osiedla na czas trwania imprezy.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

 Zakończenie zebrania.

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty 10 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 14.05.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            W związku ze śmiercią członka zarządu Rady Osiedla przewodnicząca zaproponowała powołanie Pani Magdaleny Zubkiewicz

 

Podjęto uchwałę w sprawie powołania Pani Magdaleny Zubkiewicz na członka Zarządu Rady Osiedla.

Uchwała został podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 5

            Przewodnicząca odczytała pismo z Biura Rady Miasta dotyczące wniosków do Budżetu Miasta na 2013 rok i zapoznała zebranych z przygotowanymi przez Zarząd wnioskami.

Podjęto uchwałę w sprawie zgłoszenia do Budżetu Miasta na rok 2013 r. poniższych wniosków:

Remont ulicy Serbskiej.

Remont ul. Bułgarskiej

Remont ul. Grzybowej.

Remont nawierzchni ul. Wojciechowskiego.

Remont nawierzchni ul. Zdrojowej.

Remont nawierzchni ul. Malinowej.

Remont ul. Wiosny Ludów, odcinka od ul. Chopina do ul. Zdrojowej.

Budowa odcinka ul. Wiosny Ludów od ul. Zdrojowej do ul. Arkońskiej.

Remont, poszerzenie (ruch dwukierunkowy) ul. Wiśniowy Sad z budową chodnika i ścieżki rowerowej.

Budowa miejsc parkingowych na ul. Broniewskiego, na odcinku od wjazdu do SPWSZ do ul. Judyma.

Remont chodnika i schodów na skarpie przy ul. Chopina od numeru 22 do ul. Wiosny Ludów, wraz z wybudowaniem ścieżki rowerowej.

Oświetlenie Parku im. F. Chopina przy ul. Chopina.

Oświetlenie skweru przy skrzyżowaniu ul. Chopina z ul. Krasińskiego.

Oświetlenie górnego odcinka Wiosny Ludów i remont nawierzchni na odcinku od ul. Wiosny Ludów nr 113 do Wzgórze Arkońskie 10.

Remont alejek parkowych w Parku im. F. Chopina.

Budowa miejsc parkingowych wzdłuż ul. Arkońskiej od nr 34 do ul. Wojciechowskiego, po stronie Parku Kasprowicza.

Zwiększenie środków na utrzymanie zieleni w mieście – zabytkowy ogród botaniczny w Parku Kasprowicza (między ul. Serbską, Harcerzy i Fałata).

 Remont drogi wewnętrznej na terenie Przedszkola Nr 50 przy ul. F. Gila.

Remont łazienek w Przedszkolu Nr 50.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad.6

           

Przewodnicząca poinformowała zebranych, że na organizację festynu RO dysponuje środkami przekazanymi przez Komisję ds. Inicjatyw Społecznych w wysokości 11 000 zł, Spółdzielnię Mieszkaniową Śródmieście w wysokości 1 000 zł i Spółdzielnię Mieszkaniową Wspólny Dom w wysokości 200 zł oraz  przedstawiła planowane wydatki związane z festynem:

- 3000 zł koszt wynajmu sceny

- 600 zł prowadzenie festynu

- 2 400 zł animacje

- 1 000 zł wynajem stołów i parasoli

- 2 500 zł zabawki dmuchane

- 1 000 zł zespól muzyczny

- 2000 zł zakup zabawek

- 250 zł toalety  TOI TOI

- 250 zł balony

Dodatkowo sklep Baby Market daje swoje zabawki na konkursy.

Zespół Szkół Medycznych w godzinach 10:00 do 15:00 będzie prowadził pokazy ratownictwa, malowanie twarzy i inne atrakcje.

Zaprezentuje się Straż Pożarna i Motocykliści.

Pani Grażyna Siemczyk zgłasza wątpliwości co do słuszności wpuszczania motocyklistów na teren parku.

W godzinach od 15:00 do 24:00 obecni będą bezpłatnie ochroniarze z Firmy RORT.

Wystąpią dzieci z Przedszkola Nr 50, dzieci ze Szkoły Podstawowej, Gimnazjum i OK. Saniga.

Przewodnicząca zwróciła się z prośbą do Pana Rembielaka o sprawdzenie skrzynki elektrycznej w parku i przewiezienie sprzętu do parku.

 

Podjęto uchwałę o przeznaczeniu kwoty 14 500,00 zł  na organizację w dniu 16.06.2012 r. Festynu „UŚMIECHNIJ SIĘ DO SĄSIADA”.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Pomoc w  robieniu dekoracji na festyn zadeklarowała Pani Teresa Kawecka Baumgart, pani Wanda Śnieżko, Pani Anna Myśliwiec i Pani Ada Ułanowicz.

Chętni do roznoszenia ogłoszeń to: Magdalena Zubkiewicz, Bogusław Zarzycki, Teresa Kawecka Baumgart, Wanda Śnieżko i Paulina Ułanowicz.

 

Pomoc podczas festynu zadeklarowali:

Anna Myśliwiec, Grażyna Siemczyk, Adriana Ułanowicz, Magdalena Zubkiewicz,

Rafał Rembielak, Krzysztof Chmielewski, Wanda Śnieżko i Bogusław Zarzycki.

 

Paulina Ułanowicz  uczennica klasy V Szkoły Podstawowej Nr 68 na zakończenie roku szkolnego za pomoc otrzyma od Rady Osiedla podziękowanie w formie dyplomu.

 

Ad. 7

            Przewodnicząca przekazała informację, że Zarząd podjął uchwałę w sprawie przekazania środków finansowych w wysokości 480 zł na naprawę urządzeń zabawowych na placu zabaw.

 

Wybrano komisję likwidacyjną, w skład której wchodzą:

Pan Rafał Rembielak,

Pan Bogusław Zarzycki,

Pani Adriana Ułanowicz.

 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

 

 

Protokół Nr VII/07/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 09.07.2012 r.

 

Obecni 9 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 11.06.2012 r. – przyjęcie protokołu.

Podsumowanie festynu „Uśmiechnij się do sąsiada”.

Podjęcie uchwały o terminach przeglądów osiedla.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

 Zakończenie zebrania.

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 11.06.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Podsumowując festyn Przewodnicząca poprosiła zebranych o zgłaszanie uwag
i spostrzeżeń dotyczących organizacji festynu, które można wykorzystać w przyszłości.

Pani Grażyna Siemczyk zwraca uwagę na zbyt mały aplauz i małą widownię dla osób występujących. Uważa, że jest za duży dystans pomiędzy sceną a widzami.

Przewodnicząca tłumaczyła, że nie był to koncert tylko festyn gdzie uczestnicy brali udział w różny sposób.

Pan Andrzej Liniecki zauważył zbyt małą ilość uczestników.

Przewodnicząca zgłasza zbyt małą frekwencję członków Rady Osiedla. Uważa, że festyn to doskonała okazja do spotkania z mieszkańcami.

 

Ad 5

Przewodnicząca poinformowała zebranych, że została załatwiona większość spraw, które wyniknęły podczas przeglądów styczniowych. W związku z powyższym proponuje odbycie kolejnych przeglądów osiedla.

Pierwszy obchód zaplanowano na 11.07.2012. Chęć udziału zgłosili: Pani Wanda Śnieżko, Magdalena Zubkiewicz, Pan Marcin Raciborski, Andrzej Liniecki i Bogusław Zarzycki. Spotkanie chętnych na placu zabaw w Parku o godzinie 19:30.

Drugi obchód odbędzie się 13.07.2012. Chęć uczestnictwa zgłosiła Pani Teresa Kawecka Baumgart, Pan Bogusław Zarzycki i Pan Włodzimierz Krych. Teren obchodu zostanie ustalony w trakcie spotkania.

 

Ad 6

            Przewodnicząca zapoznała zebranych z uchwałami podjętymi przez Zarząd w dniu 02.07.2012:

- W sprawie przeznaczenia kwoty 250 zł na zakup piasku do urządzenia zabawowego „ZAMEK” na placu zabaw w parku im. F. Chopina.

- W sprawie wydania pozytywnej opinii na dzierżawę gruntu położonego przy ul. Arkońskiej, zgodnie z załączoną mapką.

 

Pan Bogusław Zarzycki zgłasza utrudnienia w przejeździe na ul. Broniewskiego. Podjęto dyskusję dotyczącą utrudnień spowodowanych źle parkującymi samochodami na osiedlu.

Pani Grażyna Siemczyk zgłasza zepsutą ławkę na placu zabaw w parku. Przewodnicząca poinformowała, że ławki są zgłaszane do naprawy w ramach gwarancji.

Podjęto dyskusję na temat ewentualnej organizacji uroczystego otwarcia wyremontowanej ulicy Arkońskiej.

Podjęto dyskusję na temat Budynku Socjalnego przy ulicy Arkońskiej.

 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

 

 

Protokół Nr VIII/08/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 13.08.2012 r.

 

Obecni 9 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 09.07.2012 r. – przyjęcie protokołu.

„Współfinansowanie inwestycji rad osiedli” – omówienie, podjęcie uchwały o zgłoszeniu projektów Rady Osiedla na 2013 rok.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

 Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 09.07.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Na zebraniu obecna była mieszkanka ul. Krasińskiego 62, Pani Roman. Pani Roman skarży się na konflikt z sąsiadem i prosi RO o pomoc. Przewodnicząca zaproponowała odbycie wizji lokalnej w celu zorientowania się w sytuacji na miejscu. Swoją pomoc zdeklarował Pan Włodzimierz Krych i Pani Magdalena Zubkiewicz. Wizja odbędzie się 14 sierpnia.

            Kolejnym gościem na zebraniu był Pan Maciej Grabowicz, vice Prezes KS Arkonia. Zarząd klubu zwrócił się do Rady Osiedla z prośbą o opinię na temat przekazania Stowarzyszeniu Arkonia Szczecin obiektów sportowych przy ul. Arkońskiej. Od 1945 roku do chwili obecnej klub był we władaniu Policji. Od 4 lat terenem zajmuje się Stowarzyszenie KS Arkonia Szczecin. W przypadku dzierżawy terenu od Miasta zostanie zachowana funkcja sportowa terenu. Po dyskusji podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii w sprawie dzierżawy terenu wraz z obiektami sportowymi przy ul. Arkońska (stadion).

Uchwała został podjęta jednogłośnie.

            Przewodnicząca zapoznała zebranych z pismem z WGKiOŚ dotyczącym zadania pn. „Współfinansowania zadań inwestycyjnych dla rad osiedli”.

Podjęto dyskusję.

Wśród propozycji przyszłych inwestycji zaproponowano:

- oświetlenie skweru Krasińskiego – Chopina

- oświetlenie w Parku im. F. Chopina

- remont schodów na ul. Wojciechowskiego.

 Członkowie RO mają do przyszłego zebrania przemyśleć jakie propozycje inwestycji zgłosić do przedmiotowego zadania.

 

Ad.5

            Przewodnicząca przeczytała pismo z WGKiOŚ dotyczące opinii w sprawie zbycia terenu przy ul. Chopina. Podjęto uchwałę w sprawie wydania pozytywnej opinii na zbycie w drodze przetargu nieruchomości gruntowej położonej w Szczecinie przy ul. Chopina, stanowiącej działkę nr 16/5 z obrębu 2041.

Pani Teresa Kawecka Baumgart zainicjowała dyskusję w sprawie nasadzeń zieleni na terenie remontowanej ul. Arkońskiej i obwodnicy.

 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

 

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

 

 

Protokół Nr IX/09/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 10.09.2012 r.

 

Obecni 11 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 13.08.2012 r. – przyjęcie protokołu.

Omówienie przebiegu realizacji inwestycji na osiedlu – remont ul. Arkońskiej, budowa Obwodnicy Śródmiejskiej – dyskusja, wnioski.

Przedstawienie propozycji Zarządu RO wniosków inicjatyw Rady do realizacji przez Miasto Szczecin w 2013 r.

Ustalenie terminu imprezy mikołajkowej dla dzieci.

Podjęcie uchwały w sprawie dzierżawy gruntów przy ul. Wszystkich Świętych.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

 Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 13.08.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Do Rady Osiedla wpłynęły pisma – interwencje mieszkańców dotyczące osiedlowych inwestycji – remontu ul. Arkońskiej i budowy Obwodnicy Śródmiejskiej.

Wpłynęły pisma dotyczące:

- murku oporowego przy podjeździe do posesji na ul. Arkońskiej,

- bałaganu na ulicy Serbskiej,

- ustalenia odpowiedzialnego za sprzątanie nowowybudowanych chodników i ścieżki rowerowej na ul. Arkońskiej,

- braku przystanku A przy ul. Broniewskiego.

Przewodnicząca zgłosiła dzielnicowemu Panu Adamowi Janowskiemu problem zgłaszany przez mieszkańców osiedla Tatrzańskiego. Przy placu zabaw przesiadują mamy z dziećmi, które piją tam alkohol.

Po dyskusji dotyczącej remontu ul. Arkońskiej i budowy Obwodnicy Śródmiejskiej podjęto decyzję o wysłaniu pism:

- do Wydziału Inwestycji Miejskich  z żądaniem naprawienia ulic bocznych, które zostały zniszczone przy budowie (ulice: Serbska, Słowiańska, Bułgarska, Harcerzy, Malinowa, Wiosny Ludów);

- do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w sprawie naprawy ul. F. Gila, która została zniszczona podczas budowy apartamentowca.

- do Wydziału Inwestycji Miejskich  dotyczące żądania wybudowania przystanku autobusowego przy ul. Broniewskiego.

Przewodnicząca zaproponowała pilne odbycie wizji lokalne przy przejściu podziemnym na ul. Wszystkich Świętych, gdzie użytkownicy próbują przejść górą. Należy znaleźć sposób na uniemożliwienie przejścia inną drogą niż podziemie.

Omówiono niebezpieczne miejsce usytuowania skupu złomu przy przejściu podziemnym.

Pani Monika Tkaczyk zgłasza nieogrodzony plac zabaw dla dzieci przy ul. Zakopiańskiej 19-20.

Pani Teresa Kawecka – Baumgart przeczytała artykuł z 30 sierpnia z Gazety Wyborczej dotyczący wypowiedzi Pana Kuszelewicza w sprawie nasadzeń zieleni.

Przewodnicząca zaproponowała przejście wzdłuż inwestycji wspólnie z osobą reprezentującą wykonawcę, aby zwrócić uwagę na najdrobniejsze szczegóły (niedoskonałości czy braki). Wstępny termin to czwartek 13 września  około godziny 16:00.

 

Ad. 5

 

RO zgłosi poniższe propozycje inwestycji jakie można wykonać w ramach przyszłorocznych zadań na osiedlu Arkońskie – Niemierzyn:

doświetlenie Parku im. F. Chopina od strony ul. Chopina,

remont ul. Wojciechowskiego (schody) pomiędzy ul. Malinową a ul. Podleśną – wymiana oświetlenia na parkowe, montaż poręczy, wybudowanie zjazdu dla wózków i rowerów,

oświetlenie skweru pomiędzy ul. Chopina a ul. Krasińskiego.

 

Ad.6

 

Na 8 grudnia ustalono termin imprezy mikołajkowe. Przewodnicząca poinformowała zebranych o przygotowanym piśmie do RO Osów w sprawie propozycji wspólnego zorganizowania imprezy mikołajkowej.

 

Ad.6

 

Pani Monika Tkaczyk odbyła wizję lokalną na terenie, o dzierżawę którego wniosek złożył mieszkaniec osiedla. Przedstawiła sytuację jak wygląda teren. Rada wstrzymuje się z decyzją w sprawie wydania opinii. Zostanie odbyta kolejna wizja.

Pan Zarzycki przedstawił wniosek o opinię w sprawie dzierżawy działki przy ul. Słowiańskiej 5, który został złożony do RO. Na miejscu zostanie odbyta wizja lokalna. Sprawą zajmie się Pan Chmielewski.

            Przewodnicząca była na posiedzeniu Komisji ds. Inicjatyw Społecznych. Następnie spotkała się z pracownikiem ZUK w sprawie nowych ławek i ogrodzenia do parku.

Przedstawiciel ZUK zobowiązał się do wykonania obu inwestycji  przeciągu miesiąca.

Pan Raciborski składa wniosek o zakup materiału na zakonserwowanie murku przy schodach na ul. Wojciechowskiego.

Na ul. Wojciechowskiego w okolicy schodów wjeżdżają po śmieci ciężkie samochody Remondisu, które niszczą nawierzchnię. Propozycja, aby kosze ustawić niżej, ewentualnie w jakiś sposób utwardzić nawierzchnię.

 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

 

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

 

Protokół Nr X/10/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 08.10.2012 r.

 

Obecni 9 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 10.09.2012 r. – przyjęcie protokołu.

Podsumowanie obchodu osiedla – remontu ul. Arkońskiej w dniu 13.09.2012 r.

Podjęcie uchwały o wystąpieniu do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta z propozycją wprowadzenia reorganizacji ruchu na ul. Bułgarskiej i Serbskiej – ruch jednokierunkowy.

Podjęcie uchwały o wystąpieniu do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta z żądaniem zamontowania słupków lub barierek uniemożliwiających parkowanie na chodniku na ul. Bułgarskiej – propozycja wykorzystania barierek i słupków zdemontowanych na ul. Arkońskiej.

Podjęcie uchwały o wystąpieniu do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta z propozycja zmiany lokalizacji postoju TAXI na ul. Serbskiej.

Podjęcie uchwały o wystąpieniu do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta o pilne uruchomienie radaru na ul. Chopina.

Podjęcie uchwały o wystąpieniu do Komisji ds. Bezpieczeństwa Publicznego i Samorządności o pilne zamontowanie monitoringu w przejściu podziemnym na ul. Wszystkich Świętych.

Podjęcie uchwał w sprawie opinii dotyczących dzierżawy gruntów na ul. Wszystkich Świętych i ul. Słowiańskiej.

 Omówienie stanu realizacji inwestycji Rady Osiedla ze środków miejskich przeznaczonych na ten cel.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

 Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 10.09.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Przewodnicząca omówiła przebieg obchodu remontowanej ulicy Arkońskiej. Na obchodzie było 7 osób oraz projektant budowy, inżynier kontraktu i kierownik budowy. Najwięcej uwag zgłaszają mieszkańcy ul. Serbskiej i Bułgarskiej. Wyjaśniono sprawę wybudowanych murków na ul. Arkońskiej. Ul. Arkońska ma być oddana do użytku do końca października b.r.

Na zebraniu Rady obecny był naczelnik SM Pan Rober Marzec, któremu przewodnicząca przekazała problem jaki stwarzają auta parkujące na poboczu ul. Arkońskiej. Samochodami zastawiony jest cały pas ruchu. Na ulicy Broniewskiego – auta parkowane są na chodnikach.

Pan Zarzycki zgłasza znaki dotyczące objazdów na ul. Chopina mimo, że ruch drogowy już został uruchomiony.

Pan Marzec umówi się na spotkanie z Panem Komendantem Ruchu Drogowego w sprawie oznakowań ul. Arkońskiej.

 

Ad. 5

Podjęto uchwałę dotyczącą wystąpienia do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta z propozycją wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na ulicach: Bułgarskiej i Serbskiej.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 6

Podjęto uchwałę w sprawie wystąpienia do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta z żądaniem zamontowania słupków lub barierek uniemożliwiających parkowanie na chodniku, na ul. Bułgarskiej .

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad.7

Podjęto uchwałę w sprawie wystąpienia do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta z propozycją zmiany lokalizacji postoju TAXI na ul. Serbskiej .

Uchwała została podjęta 7 głosami za 1 osoba wstrzymała się.

 

Ad. 8

Podjęto uchwałę w sprawie wystąpienia do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta o pilne uruchomienie radaru do pomiaru prędkości na ul. Chopina.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 9

Przewodnicząca poinformowała zebranych, że w przejściu podziemnym na ul. Wszystkich Świętych zostało przygotowane okablowanie do monitoringu. Nie wiadomo jeszcze kto będzie odpowiedzialny za ten monitoring. W związku z tym, że miejsce to zagrożone jest zniszczeniem i kradzieżą elementów ze stali nierdzewnej należy monitoring uruchomić jak najszybciej.

Podjęto uchwałę w sprawie wystąpienia do Komisji ds. Bezpieczeństwa Publicznego i Samorządności o pilne zamontowanie monitoringu w przejściu podziemnym na ul. Wszystkich Świętych.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 10

            W odpowiedzi na wniosek Pana Wacława Zielińskiego podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii w sprawie dzierżawy gruntu położonego przy ul. Wszystkich Świętych zgodnie z załączoną do pisma mapką.

Wniosek o drugi odcinek gruntu pozostaje bez rozpatrzenia, do czasu zakończenia budowy obwodnicy.

Do Rady Osiedla wpłynął wniosek Pani Marty Mazur dotyczący wydania opinii w sprawie dzierżawy gruntu przy ul. Słowiańskiej.

Podjęto dyskusję w sprawie wydania opinii.

W głosowaniu nad niewyrażeniem zgody na dzierżawę ww. terenu 6 osób wstrzymało się, 3 osoby były za. Uchwała nie została podjęta.

W związku z powyższym wstrzymano się z podjęciem decyzji w sprawie opinii.

 

Ad. 11

            Przewodnicząca poinformowała zebranych, że doświetlenie Parku Chopina zostanie wykonane z takich samych lamp jak są obecne. 4 lampy zostaną postawione na drodze prowadzące do ul. Grzybowej 2 na placu zabaw. Na ławki i ogrodzenie placu zabaw ZUK nie wybrał jeszcze wykonawcy.

 

Ad. 12

 

Wolne wnioski:

- Pani Grażyna Siemczyk zgłasza propozycje obsadzenia bluszczem zimozielonym muru w Parku im. F. Chopina.

Przewodnicząca wyjaśniła zainteresowanej, że teren ten nie jest własnością Miasta, właścicielem muru jest ZUT i jest poza kompetencjami Urzędu Miasta.

- Pan Rafał Rembielak – zgłasza wyrwę na mostku w parku F. Chopina.

- Pani Grażyna Siemczyk – zgłasza wymagające remontu schody pomiędzy ul. Szymonowica a Zdrojową.

 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

 

Protokół Nr XI/11/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 12.11.2012 r.

 

Obecni 9 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 08.10.2012 r. – przyjęcie protokołu.

Ponowne rozpatrzenie wniosków o dzierżawę gruntów.

Wystąpienie do WGKiOŚ o zmianę trasy autobusu linii 80 oraz zwiększenie częstotliwości.

Mikołaj 2012 – omówienie przygotowania, podział obowiązków pomiedzy członków RO.

Akcja sadzenia krokusów  - przebieg.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

 Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 08.10.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Przewodnicząca poinformowała zebranych, że odbyło się spotkanie z Panem Komendantem Ruchu Drogowego. Ulica Chopina została oznakowana. Do wyremontowanej ul. Arkońskiej jest wiele uwag. Przed remontem został przyjęty projekt budowy i inwestycja musi zostać ukończona zgodnie z nim. Ewentualne poprawki mogą zostać wykonane po oddaniu inwestycji.

Przewodnicząca przedstawiła ponowny wniosek Pani Mazur w sprawie dzierżawy gruntu przy ul. Słowiańskiej.

Podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii w sprawie dzierżawy gruntu (działka nr 55 z obrębu 2065)  położonego przy ul. Słowiańskiej, zgodnie z załączoną mapką.

Uchwała została podjęta 6 głosami za, 2 osoby wstrzymały się.

Przewodnicząca odbyła wizję lokalną na ul. Wszystkich Świętych aby rozpatrzyć wniosek Pana Zielińskiego  w sprawie dzierżawy gruntu.

Jednocześnie do Rady Osiedla wpłynęło pismo od Państwa Koprowskich z prośba o wydanie opinii w sprawie dzierżawy gruntu przy ul. Wszystkich Świętych. Na miejscu wizje odbyła Pani Teresa Kawecka Baumgart, która szczegółowo zebranym przedstawiła stan faktyczny miejsca.

Przewodnicząca zaproponowała, aby wstrzymać dzierżawę (poszerzenie) działki Panu Zielińskiemu i zmusić go do uprzątnięcia terenu, który już dzierżawi.

Podjęto uchwałę w sprawie niewyrażenia zgody na jakąkolwiek dzierżawę gruntu przy ul. Wszystkich Świętych przez Pana Wacława Zielińskiego, jednocześnie uchylając Uchwałę Nr XXII/10/12 z dnia 08.10.12 r.

Uchwała została podjęta 7 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.

Podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii w sprawie dzierżawę przez Państwa Koprowskich gruntu  położonego Wszystkich Świętych 4, zgodnie z załączoną mapką.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad.5

Drogą e-meilową do Rady Osiedla wpłynęła prośba mieszkanki Osiedla tatrzańskiego o spowodowanie, aby trasą autobusu 80 jeździły większe autobusy.

Padła też propozycja zwiększenia częstotliwości kursów.

Przewodnicząca rozmawiała z Przewodniczącym RO Zawadzkiego, który popiera wniosek o zwiększenie częstotliwości.

Poinformowała też zebranych, ze Stowarzyszenie SENS ma propozycję, aby trasę autobusu 80 wydłużyć do ul. Rugiańskiej. 

Podjęto dyskusję w sprawie nasilenia częstotliwości i przedłużenia trasy 80.

Przeprowadzono głosowanie w sprawie planowanych zmian dotyczących autobusu 80.

Zmiana trasy z ul. Chopina na ul. Rugiańską

6 głosów za, 1 osoba wstrzymała się, 1 jest przeciw

Zwiększenie częstotliwości – jednogłośnie.

 

Ad.6

W tym roku impreza Mikołajkowa odbędzie się 8 grudnia w godzinach od 13:00 do 16:00.

Przewodnicząca poinformowała zebranych, że wszystkie Rady Osiedli dostają po 2 000 zł  z Wydziału Spraw Społecznych na organizację imprezy świątecznej. 16 listopada mija termin składania wniosków, Może Radzie Osiedla Arkońskie - Niemierzyn uda się pozyskać środki na Mikołaja.

Gofry dla dzieci zostaną opłacone ze środków pozyskanych z Wydziału Zdrowia.

Na opłacenie animatorek potrzeba 2 400 zł.

Jeżeli nie wystarczy funduszy na zabawki dzieci dostaną paczki tylko ze słodyczami.

Zostały przygotowane pisma do sponsorów: SM Wspólny Dom, SM Śródmieście i  Intermarche. Obecność wszystkich członków RO w dniu 8 grudnia – obowiązkowa.

Rada Osiedla Osów nie będzie współuczestniczyć w imprezie.

 

Ad.7

W dalszym ciągu trwa akcja sadzenia krokusów na osiedlu. Przy SP 68 posadzono 1000 cebulek. Wsadzeniu udział wzięło też Przedszkole Nr 50 i Gimnazjum 34. SM Wspólny Dom przekazała 500 zł na cebulki krokusów, które zostaną posadzone przez dzieci z Pogotowia Opiekuńczego. 1000 cebulek zostanie posadzonych na terenie kompleksu handlowego. Do akcji włączy się także DPS z ul. Broniewskiego, krokusy będą sadzili pensjonariusze. Przewodnicząca chciałaby aby członkowie RO posadzili cebulki na skraju parku Wiosny Ludów róg Chopina. Ustalono termin na 17 listopada na godzinę 11:00. Spotkanie przy przychodni na ul. Bartniczej.

 

Ad.8

Przewodnicząca poinformowała, że oświetleniem w parku zajął się WGKiOŚ. Zapaliło się 6 kolejnych lamp. Ławki i kosze w tym roku nie zostaną ustawione. Być może zostanie zamontowane ogrodzenie placu zabaw.

Pan Raciborski zgłasza potrzebę przycięcia topoli w parku, wzdłuż ul. Wiosny Ludów.

Przewodnicząca poinformowała zebranych, ze do RO napisał 20-letni mieszkaniec osiedla, który żongluje piłką. Do Rady zwrócił się z prośbą o pomoc w znalezieniu miejsca, gdzie mógłby trenować. Przewodnicząca ustaliła z Panią dyrektor SP 68, ze 3 razy w tygodniu zostanie udostępnione mu w szkole jakieś miejsce, sala gimnastyczna lub hol. Szkoła przygotuje w tej sprawie porozumienie. W zamian za pomoc Rady Osiedla mieszkaniec zobowiązał się swoimi występami uatrakcyjnić imprezy organizowane przez Radę.

Podjęto uchwałę w sprawie podpisania porozumienia na wynajem sali przez RO od SP na okres do kwietnia 2013.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Pani Teresa Kawecka Baumgart zgłasza na ulicy Zakole (w miejscu gdzie sprzedawane były dopalacze) w nowym Pubie Gniazdo – zakłócenie spokoju.

 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

 

Protokół Nr XII/12/2012

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 03.12.2012 r.

 

Obecni 9 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 12.11.2012 r. – przyjęcie protokołu.

Omówienie projektu  Budżetu Miasta na 2013 r. Podjęcie uchwały w sprawie opinii ROA-N dotyczącej projektu budżetu.

Podjęcie uchwały o zatrudnieniu pracownika administracyjnego.

Omówienie imprezy Mikołaj 2012.

Podjęcie uchwały o przekazaniu drukarki Szkole Podstawowej 68.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

 Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 12.11.2012 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Przewodnicząca poinformowała zebranych, że w Budżecie Miasta na 2013 rok jest mało pieniędzy. Nie ma w planie inwestycji na osiedlu Arkońskie – Niemierzyn. Proponuje zgłoszenie do remontu ulic, które zostały zdewastowane przy prowadzonych inwestycjach na osiedlu.

Po dyskusji podjęto uchwałę o złożeniu wniosku do projektu Budżetu Miasta na 2013 rok
o zabezpieczenie środków na remont ulic: Wojciechowskiego, Wiosny Ludów, Zdrojowa, Tatrzańska, Serbska, Bułgarska i remont drogi wewnętrznej w Przedszkolu Nr 50, przy ul. Franciszka Gila.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 5

Przewodnicząca poinformowała zebranych, że na wniosek Biura Rady Miasta pracownik administracyjny musi mieć poszerzony zakres obowiązków o bieżące uaktualnianie strony internetowej Rady Osiedla o protokoły, uchwały i sprawozdania.

Podjęto uchwałę w sprawie zatrudnienia na umowę – zlecenie Jolanty Paszkowskiej, powierzając jej wykonywanie prac administracyjno – finansowo – gospodarczych na rzecz Rady Osiedla od dnia 01.01.2013 r. do dnia 31.12.2013 r.

Wynagrodzenie brutto - miesięcznie 460 zł.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 6

            Przewodnicząca poinformowała zebranych, że na imprezę Mikołajkową zostały zakupione już słodycze i zabawki. Do organizacji dołącza Rada Osiedla Krzekowo -Bezrzecze. Za 1 tysiąc złotych z budżetu tejże Rady zostały kupione zabawki dla dzieci.

Znaleziono też kilku sponsorów. Spółdzielnia Mieszkaniowa Wspólny Dom przekaże 500 zł na konto darowizn dla Rady Osiedla, Radna Jolanta Balicka 300 zł, Radny Marcin Paluch 100 zł i dwóch innych sponsorów, którzy za możliwość wywieszenia banerów reklamowych przekażą po 200 zł.

Paczki przygotowane dla dzieci będą zawierały tylko słodycze. Zabawki dla dzieci będą rozdawane za udział w konkursach. Panie prowadzące będą rozdawały dzieciom kupony na gofry, kiełbaski i paczki.

Drewno na ognisko dostarczy Pan Sylwiusz Mołojecki.

Rodzice na imprezie będą mieli możliwość kupienia napoju i gofrów.

Paczki dla dzieci będą przygotowywane w czwartek 6 grudnia.

W dzień imprezy członkowie Rady winni  stawić się w parku o godzinie 10:00. Wcześniej muszą zostać przygotowane namioty i rozpalone ognisko. Pan Rafał Rembielak jest odpowiedzialny za podłączenie prądu. Przy przewiezieniu rzeczy z siedziby Rady pomoże Pan Bogusław Zarzycki i Pan Krzysztof Chmielewski.

 

Ad. 7

            Przewodnicząca wyjaśniła, ze drukarka w Radzie Osiedla jest nieekonomiczna. Potrzebna jest drukarka wielofunkcyjna ze skanerem i ksero. Do rady Osiedla zwróciła się Pani Dyrektor szkoły Podstawowej nr 68 z prośbą o przekazanie drukarki na potrzeby szkoły.  

Podjęto uchwałę o przekazaniu drukarki HP Officejet 6000 Szkole Podstawowej Nr 68 w Szczecinie.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Ad. 8

            Przewodnicząca zapoznała zebranych z przygotowanym pismem do Prezydenta Miasta w sprawie autobusu linii nr 80. Pismo zostało wysłane do innych Rad Osiedli w celu zapoznania się i ewentualnego poparcia przez podpisanie się pod pismem. Wysłano do RO Stołczyn, Skolwin, Niebuszewo, Warszawo, Zawadzkiego, Klonowica, Krzekowo – Bezrzecze.

            Pani Teresa Kawecka – Baumgart odbyła 3 kursy autobusem linii 80 o godzinie 7:05 z przystanku końcowego Osiedle Arkońskie i przeliczyła liczbę pasażerów wsiadających na poszczególnych przystankach. Najwięcej osób wsiada na przystanku Osiedle Arkońskie. W związku z powyższym Pani Teresa proponuje aby zachować ten przystanek.

            Pan Bogusław Zarzycki zgłasza potrzebę remontu nawierzchni ulicy Wiosny Ludów od numeru 46 do Wzgórza Arkońskiego.

Podjęto decyzję o wystąpieniu Rady Osiedla z pismem do ZDiTM o remont tej ulicy.

 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

Maria Jolanta Myśliwiec

Przewodnicząca

Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn