PROTOKOŁY RADY OSIEDLA W 2011r

Nr aktu: 
2011
Data posiedzenia: 
poniedziałek, 10 Styczeń, 2011

Protokół Nr I/01/2011

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 10.01.2011 r.

Obecni 8 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 13.12.2010 r. – przyjęcie protokołu.

Przedstawienie wniosku o usunięcie znaku drogowego przez mieszkańca ul. Zdrojowej.

Plan pracy Rady Osiedla na 2011 rok – propozycje, dyskusja – przyjęcie planu pracy.

Plan finansowy Rady Osiedla na 2011 rok, propozycja, dyskusja – przyjęcie uchwały.

Sprawozdanie finansowe rady osiedla za 2010 rok,

- opinia komisji rewizyjnej

- uchwała o przyjęciu sprawozdania finansowego,

- uchwała o udzielenie absolutorium zarządowi.

Przygotowanie szczegółowego planu finansowego Rady Osiedla na I kwartał 2011 r,

- podjęcie uchwały.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

Zakończenie zebrania. 

Ad.1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum. Na wstępie Pani Maria Waraksa – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 68 podziękowała za obecność Pana Bogusława Zarzyckiego na szkolnych jasełkach.

Ad. 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3

Protokół z zebrania w dniu 13.12.2010 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad.4

            Przewodnicząca poinformowała zebranych o inicjatywie mieszkańców ul. Zdrojowej zgłoszenia wniosku do ZDiTM o zniesienie znaku zakazu postoju przy ww. ulicy. Przed zebraniem obecny był mieszkaniec tejże ulicy, który zapoznał zebranych z przygotowanym pismem.

            Przewodnicząca zapoznała zebranych z pismem z Urzędu Marszałkowskiego do Dyrektora SP WSZ dotyczącym podziału i inwestycji na działce nr 3/34. 

Ad.5

            W związku tym, że w maju kończy się kadencja obecnej rady Osiedla przewodnicząca zaproponowała, aby kolejne wybory przyspieszyć, by nowa rada  miała czas na zorganizowanie letniego festynu.

Po dyskusji ustalono poniższy plan pracy na 2011 rok:

Organizacja lodowiska dla dzieci na ferie zimowe w parku
im. F. Chopina.

Wiosenne porządki przy udziale dzieci i młodzieży szkolnej.

Festyn letni.

Udział w organizacji Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta.

Przeglądy osiedla ze służbami porządkowymi.

Akcja ratujemy kasztanowce.

Impreza Mikołajkowa dla dzieci.

Zebrania tematyczne z mieszkańcami.

Pani Teresa Kawecka Baumgart zaproponowała aby zorganizować zebranie z mieszkańcami dotyczące zmian organizacji ruchu na czas remontu ul. Arkońskiej i budowy odcinka obwodnicy.

Podjęto uchwałę o przyjęciu planu pracy na 2011 rok.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad.6

Po dyskusji ustalono plan finansowy na 2011 rok.

organizacja ferii zimowych                                                                500,00 zł

organizowanie imprez integracyjnych np. festyny, spotkania

i zebrania z mieszkańcami, turnieje sportowe, Mikołaj                      3 000,00 zł

umowy zlecenia                                                                                  8 520,00 zł

diety                                                                                                    3 501,80 zł

czynsze                                                                                                3 300,00 zł

telefony, internet                                                                                 1 800,00 zł

potrzeby Rady Osiedla: środki czystościowe, art. spożywcze art. biurowe,                                     5 304,20 zł                                                          

Podjęto uchwałę o przyjęciu planu finansowego na rok 2011.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 7

Pani Maria Waraksa odczytała sprawozdanie finansowe za 2010 rok.

Podjęto uchwałę o przyjęciu sprawozdania finansowego za 2010 rok

Uchwała została podjęta jednogłośnie. 

Podjęto uchwałę o udzieleniu absolutorium zarządowi Rady Osiedla. W głosowaniu: 7 osób za, 1 osoba wstrzymała się zarząd Rady Osiedla otrzymał absolutorium. 

Ad.8

Po dyskusji ustalono plan finansowy na I kwartał 2011.

organizacja ferii zimowych                                                            500,00 zł

umowy zlecenia                                                                          2 130,00 zł

diety                                                                                               875,46 zł

czynsze                                                                                          825,00 zł

telefony, internet                                                                           450,00 zł

potrzeby Rady Osiedla: środki czystościowe, art. spożywcze

    art. biurowe,     karty telefoniczne i parkingowe                              500,00 zł

zakup aparatu fotograficznego do Rady Osiedla                         1 000,00 zł

zakup drukarki do Rady Osiedla                                                 2 500,00 zł

Uchwała została przyjęta jednogłośnie                                   

Ad. 9

            Przewodnicząca poinformowała zebranych, że został rozstrzygnięty konkurs fotograficzny organizowany przez Radę Osiedla.

I miejsce – zdjęcie strumyka w Parku F. Chopina autorstwa Marty Szostak

II miejsce – zdjęcie ul. Podleśnej autorstwa Marcina Szostak

III miejsce – zdjęcie wieży w Parku F. Chopina autorstwa Grzegorza Szostak

Zwycięzcy konkursu zostaną zaproszeni na następne zebranie rady.

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

 

 

Protokół Nr II/02/2011

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 14.02.2011 r.

Obecni 9 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 10.01.2011 r. – przyjęcie protokołu.

Omówienie wniosków Rady Osiedla do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta - podjęcie uchwały zgłaszającej wnioski.

Omówienie propozycji wniosków rady Osiedla  do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego – podjęcie uchwały zgłaszającej wnioski.

Podjęcie uchwały w sprawie zgłoszenia udziału drużyn osiedlowych w XVI Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta Szczecin.

Podjęcie uchwały o zobowiązaniu się Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn do organizacji XVI Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta Szczecin.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

Zakończenie zebrania.

Ad.1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

 Na wstępie Przewodnicząca powitała uczestników konkursu fotograficznego organizowanego przez Radę Osiedla, odczytała miejsca i wręczyła nagrody.

I miejsce – Pani Marta Szostak (zdjęcie strumyka) – nagroda kuchenka mikrofalowa

II miejsce – Marcin Szostak

III miejsce - Grzegorz Szostak

Ad. 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3

Protokół z zebrania w dniu 10.01.2011 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad.4

            Po dyskusji ustalono poniższe wnioski do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta:

Przeznaczenie terenu przyległego do Parku im. F. Chopina pomiędzy ul. Judyma, Zdrojową i Wiosny Ludów na teren parkowy, rekreacyjny, ogólnodostępny dla mieszkańców z możliwością budowy miejsc parkingowych na obrzeżach terenu.

Przeznaczenie terenu przyległego do szpitala od strony ul. Wiosny Ludów do ul. Zdrojowej na budowę parkingów, garaży murowanych lub garażowa osiedlowego.

Usunięcie istniejącej napowietrznej linii energetycznej, przebiegającej przez teren osiedla – budowa podziemnej linii energetycznej.

Usunięcie istniejącej napowietrznej linii energetycznej, przebiegającej przez teren osiedla – budowa podziemnej linii energetycznej.

Połączenie ul. Wiosny Ludów z ul. Duńską.

Teren z istniejącymi wiekowymi drzewami, leżący pomiędzy ul. Wiosny Ludów, Wiśniowy Sad a Wzgórze Arkońskie pozostawić jako teren zielony bez możliwości zabudowy.

Ul. Wiosny Ludów, między pętlą autobusową a budynkami Spółdzielni Mieszkaniowej Śródmieście budowa garażowa osiedlowego.

Pozostawienie parku położonego na skrzyżowaniu ul. Chopina
z ul. Krasińskiego.

Teren stadionu Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego pozostawić jako teren rekreacyjno – sportowy.

Przeznaczenie terenu przyległego do ul. Wszystkich Świętych, obecnie ogrody działkowe na tymczasowe parkingi z możliwością budowy garażowa służącego przyległym placówkom oświatowym, medycznym i mieszkańcom osiedla.

Podjęto uchwałę o przekazaniu ww. wniosków.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad.5

Przewodnicząca zapoznała zebranych pismem z Biura Rady Miasta dotyczącym Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na lata 2012 – 2015.

Po dyskusji podjęto uchwałę dotyczącą zgłoszenia poniższych wniosków do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego:

1. Remont ul. Grzybowej.

2. Remont ulic: Serbskiej, Bułgarskiej i Słowiańskiej.

3. Remont ul. Wiosny Ludów do Wzgórza Arkońskiego.

4. Budowa kładki dla pieszych nad ul. Chopina przy ul. Broniewskiego.

5. Remont strumyka Warszewiec w Parku im. F. Chopina.

6. Remont ul. Wiosny Ludów od ul. Chopina do ul. Zdrojowej.

7. Przedłużenie ul. Wiosny Ludów do ul. Arkońskiej.

8. Poszerzenie ul. Zakole (przy SP nr 68) od ul. Wszystkich Świętych do Wielofunkcyjnej Placówki Oświatowo Wychowawczej.

9. Remont ul. Łabędziej od Krasińskiego do Sportowej.

10. Przełożenie kostki brukowej na ul. Zakopiańskiej.

11. Oświetlenie ul. Wzgórze Arkońskie.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad.6

Podjęto uchwałę o przystąpieniu Rady Osiedla A-N do rozgrywek w XVI Turnieju o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad.7

Przewodnicząca poinformowała, że ROA-N po raz kolejny będzie organizatorem XVI Turnieju o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta.

Podjęto uchwałę dotyczącą podjęcia przez ROA-N zobowiązania do organizacji rozgrywek  XVI Turnieju o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta Szczecin.

Uchwała została podjęta 8 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.

Ad.8

Pani Maria Waraksa podziękowała za obecność członków Rady Osiedla na zakończeniu I semestru w Szkole Podstawowej Nr 68.

Przewodnicząca poinformowała o spotkaniu z Dyrekcją SP68 i Przedszkola na ul. N. Rydzewskiej, na którym ustalono wstępny termin festynu na 18.06.2011 r. 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr III/03/2011

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 07.03.2011 r.

Obecni 10 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 14.02.2011 r. – przyjęcie protokołu.

Podjęcie uchwały o organizacji zebrania sprawozdawczego Rady Osiedla w dniu 23.03.2011 r. – podział obowiązków.

Podjęcie uchwały o zatrudnieniu Pana Konrada rudawskiego na umowę zlecenie w celu przygotowania prezentacji na zebranie z mieszkańcami za 300 zł.

XVI Turniej Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta Szczecin – podział obowiązków.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

Zakończenie zebrania. 

Ad.1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad. 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3

Protokół z zebrania w dniu 14.02.2011 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad.4

            W związku z rozpoczętym remontem ulic na osiedlu Arkońskie – Niemierzyn i wzrastającym zainteresowaniem mieszkańców przebiegiem budów Przewodnicząca zaproponowała zorganizowanie zebrania z mieszkańcami. Termin zebrania to 23.03.2011 r. Na zebranie zaproszono inżynierów kontraktu odpowiedzialnych za przebieg budów. Zaproszono już przedstawicieli Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Wydziału Inwestycji. Zostaną również zaproszeni inni goście. Zebranie zostanie zorganizowane o godzinie 17:30 w Szkole Podstawowej Nr 68. na zebraniu zostanie przedstawione sprawozdanie z całej kadencji Rady Osiedla.

Przewodnicząca prosi członków Rady o 100% frekwencję na zebraniu.

Podjęto uchwałę w sprawie organizacji zebrania sprawozdawczego Rady Osiedla z mieszkańcami osiedla w dniu 23.03.2011 r. o godzinie 17:30.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad.5

            Przewodnicząca poinformowała, że planowane jest wydanie kolejnego numeru „Gazetki Osiedlowej”. Gazetka zostanie wydrukowana w drukarnie w nakładzie 3500. Na gazetce zostanie umieszczona reklama MEDINY, za co przekazano na konto Rady kwotę 500 zł. W treści gazetki zostanie umieszczone zaproszenie na zebranie z mieszkańcami w dniu 23.03.2011 r.

Podjęto uchwałę w sprawie przeznaczenia kwoty 500 zł na wydanie kolejnego numeru gazetki.

Uchwała została podjęta jednogłośnie. 

Ad.6

Podjęto uchwałę w sprawie zatrudnienia Pana Konrada Rudawskiego na umowę – zlecenie powierzając mu przygotowanie prezentacji z Działalności Rady Osiedla w kadencji 2007 - 2011 na zebranie z mieszkańcami i zaprezentowanie jej w dniu 23.03.2011.

Łączne wynagrodzenie brutto: 300 zł (trzysta złotych).

Uchwała została podjęta 9 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.

Ad. 7

02.04.2011 na Orliku odbędzie się otwarcie XVI Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta Szczecin. Na otwarciu odbędzie się losowanie kolejności drużyn do rozgrywek. Chęć udziału zgłosiło 12 Rad Osiedli. W organizacji turnieju pomoże Pan Sławomir Kremer. 15.03 w Urzędzie Miasta odbędzie się spotkanie w sprawie turnieju.

Zakończenie turnieju planowane jest na koniec maja.

Pan Bogusław Zarzycki odbył wizję lokalna związaną z wnioskiem, który wpłynął do RO w sprawie opinii dzierżawy gruntu położonego przy ul. Wojciechowskiego.

Po przedstawieniu sytuacji na ww. posesji podjęto uchwałę w sprawie wydania pozytywnej opinii dotyczącej dzierżawy ww. działki.

Uchwała została podjęta 9 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.

Przewodnicząca przypomniała zebranym o zbliżających się wyborach do Rad, które odbędą się 22.05.2011.

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr IV/04/2011

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 11.04.2011 r.

Obecni 8 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO – przyjęcie protokołu.

Omówienie przebiegu turnieju piłki nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta.

Podsumowanie wyników zbierania podpisów w sprawie zachowania terenu przy Parku Chopina jako terenu rekreacyjnego.

„Dzień ziemi” na osiedlu Arkońskie – Niemierzyn.

Przygotowanie do wyborów do Rad osiedli.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

Zakończenie zebrania.

Przed rozpoczęciem zebrania Pani Maria Waraksa  - Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 68 złożyła na ręce Przewodniczącej podziękowanie za pomoc i zaangażowanie w organizacji imprezy z okazji „Pierwszego Dnia Wiosny”

Ad.1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad. 2

            Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3

Protokół z zebrania w dniu 07.03.2011 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad.4

            02.04.2011 r. odbyło się rozpoczęcie Piłkarskiego Turnieju o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta. Niestety nie był obecny Pan Przewodniczący Stopyra. W zastępstwie była V-ce Przewodnicząca  Urszula Pańka. Na otwarcie Turnieju zostali zaproszeni wszyscy radni. Obecny był Radny Tomasz Grodzki i Radny Marek Duklanowski. Obecna była również Pani Dyrektor Wielofunkcyjnej Placówki Oświatowo - Wychowawczej.

28.05.2011 r. odbędzie się zakończenie Turnieju.

W pierwszych rozgrywkach drużyna gimnazjalistów reprezentująca Radę Osiedla Arkońskie – Niemierzyn 1 mecz przegrała i 1 wygrała. Przechodzi do następnego etapu.

Młodsza drużyna wygrała pierwszy mecz a 17.04.2011 ma kolejny.

W sobotę 15 kwietnia na Orliku będzie Pani Maria Waraksa i Pani Elżbieta Frankiewicz,

16 kwietnia Pani Teresa Kawecka Baumgart. 

Ad.5

Przewodnicząca poinformowała, że w akcji zbierania podpisów w sprawie zachowania terenu przy Parku Chopina jako terenu rekreacyjnego zebrano 2313 podpisów, które zostały przekazane z pismem do Prezydenta Miasta.

Przeczytano artykuł pt. „2313  podpisów dla pokoleń”’ który ukazał się 06 kwietnia 2011 r. dotyczący przedmiotowej sprawy.

W Polskim Radio Szczecin została wyemitowana audycja dotycząca Parku im. F. Chopina, w której przedstawiono wywiady z osobami korzystającymi z parku i Panią Dyrektor SPWSZ.

Następnie przewodnicząca przeczytała opinię mieszkańca, która ukazała się w Kurierze 07.04.2011 r. Pt. „Nieodpowiedzialny ZUK i SIAL”. 

Ad. 6

Dyrekcja SP 68 zaproponowała aby uczniowie szkoły w ramach „Sprzątania Ziemi” wygrabili liście w parku. Sprzątanie odbędzie się 18 kwietnia w godzinach 10:00 do 13:00. ZUK podstawi kontener na liście, SIAL przywiezie worki. W siedzibie rady znajduje się 18 par grabi. Rada Osiedla zakupi jeszcze 20 par, które zostaną wykorzystane również podczas akcji „Ratujmy Kasztanowce”

Ad. 7

Przewodnicząca poinformowała zainteresowanych kolejnymi wyborami do Rady, że do końca kwietnia należy do Urzędu Miasta złożyć deklarację.

Obwieszczenia dotyczące wyborów zostaną rozwieszone przez Urząd.

W maju odbędzie się ostatnie zebranie obecnej Rady 

Ad. 8

Przewodnicząca przeczytała pismo, które zostało złożone do Komisji ds. Inicjatyw Społecznych o 30 tys. zł na doposażenie placu zabaw w Parku im. F. Chopina i 10 tys. na zorganizowanie akcji „Lato na osiedlu”.

Odrębne pismo zostało złożone z prośbą o pomoc w pozyskaniu funduszy na modernizację Parku. 

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska