PROTOKOŁY RADY OSIEDLA W 2010r

Nr aktu: 
2010
Data posiedzenia: 
wtorek, 18 Maj, 2010

Protokół Nr I/01/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 11 stycznia 2010

Obecni: 10 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 07.12.2009 r. – przyjęcie protokołu.
4. Plan pracy Rady Osiedla na 2010 rok – propozycje, dyskusja – podjęcie uchwały
5. Plan finansowy Rady Osiedla na 2010 rok, propozycja zarządu, dyskusja – podjęcie uchwały.
6. Sprawozdanie finansowe rady osiedla za 2009 rok,
- opinia komisji rewizyjnej
- uchwała o przyjęciu sprawozdania finansowego.
7. Wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Rady Osiedla za 2009 rok.
8. Przedstawienie planowanych zmian w organizacji ruchu w kwartale ulic: Arkońska, Wojciechowskiego, Tatrzańska, Wiosny Ludów przez WGKiOŚ.
Podjęcie uchwały w sprawie opinii dotyczącej reorganizacji ruchu.
9. Omówienie utrzymania czystości na terenie osiedla.
10. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
11. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.
Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 07.12.2009 r. został przyjęty jednogłośnie.
Ad.4
Przewodnicząca zaproponowała, aby w okresie ferii zimowych zorganizować lodowisko w parku. Pan Bogusław Zarzycki wystąpił z propozycją utworzenia lodowiska wcześniej ponieważ są sprzyjające warunki atmosferyczne. Po dyskusji podjęto decyzję o zorganizowaniu lodowiska w najbliższym możliwym terminie.
Podjęto uchwałę w sprawie planu pracy Rady Osiedla na 2010.
Plan pracy:
1. Organizacja lodowiska dla dzieci na ferie zimowe w parku 
im. F. Chopina.
2. Wiosenne porządki przy udziale dzieci i młodzieży szkolnej.
3. Festyn w dniu 29.06.2010 r.
4. Udział w organizacji Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta.
5. Turnieje letnie (piłka nożna, piłka siatkowa, tenis stołowy).
6. Przeglądy osiedla ze służbami porządkowymi.
7. Akcja ratujemy kasztanowce.
8. Impreza Mikołajkowa dla dzieci.
9. Zebrania tematyczne z mieszkańcami.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Przewodnicząca zaproponowała aby zgłosić Radę Osiedla Arkońskie-Niemierzyn jako organizatora Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta. Po dyskusji wyrażono chęć udziału w organizacji turnieju.
Wszystkie mecze odbędą się na boisku Orlik. 
Ad.5
Przewodnicząca przeczytała pismo z Urzędu Miasta Biura Rady Miasta dotyczące przekazanych środków na realizację zadań statutowych ROA-N w wysokości 25 926,00 zł.
Pani Dorota Raczycka przeczytała propozycję zarządu dotyczącą planu finansowego na 2010 rok.
Plan finansowy na 2010:
1. organizowanie imprez integracyjnych np. festyny, spotkania 
i zebrania z mieszkańcami, turnieje sportowe, Mikołaj 4 800,00 zł
2. umowy zlecenia (za okres od grudnia do grudnia) 8 580,00 zł
3. diety (za okres od grudnia do listopada) 3 501,80 zł
4. czynsze 3 300,00 zł
5. telefony, internet 1 800,00 zł
6. potrzeby Rady Osiedla: środki czystościowe, art. spożywcze
art. biurowe, bilety parkingowe, karty telefoniczne 3 944,20 zł
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad.6
Pani Dorota Raczycka odczytała sprawozdanie finansowe (w załączeniu do protokołu).
Podjęto uchwałę o przyjęciu sprawozdania finansowego za 2009 rok (sprawozdanie w załączeniu).
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad.7
Pani Maria Waraksa w imieniu Komisji Rewizyjnej złożyła wniosek o udzielenie absolutorium Zarządowi RO.
Podjęto uchwałę o udzieleniu absolutorium Zarządowi RO. 
Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 8
Przewodnicząca przeczytała informację z WGKiOŚ dotyczącą proponowanych zmian w organizacji ruchu w kwartale ul. Arkońskiej, Wojciechowskiego, Tatrzańskiej.
Pan Zarzycki zapoznał zebranych z treścią pism od mieszkańców, które wpłynęły do RO w przedmiotowej sprawie. Ww. pisma zostaną przekazane do WGKiOŚ.
Podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii na wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach: Sopockiej, Księcia Borysa, Zdrojowej (na odcinku od Tatrzańskiej do Wojciechowskiego), Szymonowica zgodnie z propozycją Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.
Na ulicach, które pozostaną dwukierunkowe, czyli Wojciechowskiego, Malinowa, Wiosny Ludów i Zdrojowa (od Wiosny Ludów do Tatrzańskiej) konieczne jest wygospodarowanie niezbędnych miejsc parkingowych.
Uchwała została podjęta 9 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.
Pan Zarzycki zaproponował aby wystosować pismo do WGKiOŚ z zapytaniem o przedłużenie budowy ul. Wiosny Ludów od ul. Tatrzańskiej do Arkońskiej

Ad. 9
Przewodnicząca poinformowała, że od 12.01.2010 na terenie osiedla będą pracowali bezrobotni. Wystąpiła z prośbą do zebranych o zgłaszanie miejsc do sprzątania.
Pani M. Waraksa prosi o odśnieżenie terenu przy szkole w kierunku przystanku, Pan 
R. Rembielak teren przed przedszkolem.

Ad. 10
Przewodnicząca przeczytała pismo dotyczące dzierżawy terenu przy ul. Serbskiej, gdzie mieści się myjnia samochodowa. Według wiedzy zdobytej przez Przewodniczącą obecny właściciel kontynuuje działalność, w związku z powyższym wniosek został uznany za niezasadny.
Ustalono dyżury na Sali gimnastycznej w SP 68
13.01 Pani Maria Waraksa
20.01. Pan Damian Sacharczuk
27.01. Pan Włodzimierz Krych
03.02. Pani Teresa Kawecka Baumgart

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr II/02/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 8 lutego 2010

Obecni: 9 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 11.01.2010 r. – przyjęcie protokołu.
4. Podjęcie uchwały o przygotowaniu zespołów Rady Osiedla do rozgrywek XV Turnieju o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta i przekazanie 300 zł z funduszu Rady Osiedla.
5. Podjęcie uchwały dotyczącej dzierżawy gruntu przy ul. Rucianej.
6. Podjęcie uchwały dotyczącej wniosków do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na lata 2011 – 2014. 
7. Podjęcie uchwały dotyczącej organizacji wspólnie z OK. SANIGA ogniska dla dzieci korzystających z lodowiska w Parku im. F. Chopina w dniu 10.02.2010.
8. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
9. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.
Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 11.01.2010 r. został przyjęty jednogłośnie.
Ad.4
Przewodnicząca poinformowała, że wspólnie z wychowawcą z Pogotowia Opiekuńczego opracowała kilka zmian do Regulaminu Rozgrywek w XV Piłkarskim Turnieju Drużyn Rad Osiedli o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta. Następnie pokrótce zapoznała zebranych z ww. regulaminem. Na 10.04.2010 r. planowane jest uroczyste otwarcie turnieju. Rozgrywki odbędą się w weekendy w godzinach dopołudniowych, w przeciągu 5 tygodni. Zakończenie turnieju planowane jest na 8 czerwca.
Podjęto uchwałę o przekazaniu kwoty 300 zł na wpisowe za udział w rozgrywkach.
Uchwała została podjęta 8 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.
Ad.5
Do Rady Osiedla wpłynął wniosek od Państwa Gawdzińskich o opinię w sprawie dzierżawy gruntu przy ul. Rucianej 4a.
Podjęto uchwałe o wydaniu pozytywnej opinii w sprawie dzierżawy gruntu przy ul. Rucianej (wg. załączonej mapki).
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad.6
Przewodnicząca przeczytała pismo z Biura Rady Miasta w sprawie przystąpienia do prac nad Wieloletnim Programem Inwestycyjnym.
Podjęto uchwałę dotyczącą zgłoszenia do WPI następujących wniosków:
- remont ul. Wiosny Ludów na odcinku od ul.Chopina do ul. Zdrojowej
- remont ul.Chopina
- budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Wiosny Ludów z ul.Chopina
- oświetlenie alei w parku Kasprowicza od ul. Harcerzy do ul.Wincentego Pola
- remont nawierzchni ul. Grzybowej
- remont nawierzchni ul. Bułgarskiej
- remont nawierzchni ul. Serbskiej
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad.7
10.02.2010 r. OK. SANIGA organizuje ognisko dla dzieci uczestniczących w feriach zimowych. Przewodnicząca zaproponowała aby zakupić kiełbasę dla dzieci, które będą w tym dniu korzystały z lodowiska. W Parku zostaną wywieszone ogłoszenia informujące o ognisku.
Ad.8
Przewodniczącą poinformowała zebranych, ze prowadzony jest przetarg na wybranie firmy opiekującej się parkiem.
29.01.2010 w Kurierze Szczecińskim ukazała się artykuł dotyczący lodowiska w parku im. F. Chopina.
28.01.2010 w Szkole Podstawowej nr 68 odbyło się uroczyste podsumowanie I półrocza, na które została zaproszona Przewodnicząca Rady Osiedla. Pani Maria Waraksa podziękowała Przewodniczącej za pomoc w załatwieniu bezpłatnej wycinki drzew na terenie szkoły.
Dyżury na Sali w SP 68
24.02.2010– Pani Teresa Kawecka Baumgart
17.02.2010- Pan Damian Sacharczuk
03.03.2010 – Pani Maria Waraksa

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr III/03/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 8 marca 2010

Obecni: 11 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 08.02.2010 r. – przyjęcie protokołu.
4. Przedstawienie sprawozdania z działalności Rady Osiedla za 2009 rok, przygotowanego na zebranie w dniu 24.03.2010 – dyskusja.
5. Podział obowiązków pomiędzy członków RO w czasie przygotowania i trwania zebrania.
6. Przygotowanie wniosków do Komisji ds. Bezpieczeństwa Publicznego i Samorządności.
7. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
8. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.
Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 08.02.2010 r. został przyjęty jednogłośnie.
Ad.4
Przewodnicząca przedstawiła zebranym przygotowane sprawozdanie z działalności Rady Osiedla za 2009 rok. Sprawozdanie zostało przyjęte bez poprawek.
Ad. 5
Ustalono, że listami obecności na zebraniu zajmą się Panie: Teresa Kawecka-Baumgart i Aleksandra Kompowska.
Ad.6
Podjęto uchwałę o wystąpieniu do Komisji ds. Bezpieczeństwa Publicznego i Samorządności 0 10 000,00 zł na organizowaną przez Radę Osiedla akcję „LATO na osiedlu Arkońskie – Niemierzyn”.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Podjęto uchwałę o wystąpieniu do Komisji ds. Bezpieczeństwa Publicznego i Samorządności o przeznaczenie kwoty 30 000,00 zł na doposażenie placu zabaw dla dzieci w Parku im. F. Chopina.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad.7
Przewodnicząca zapoznała zebranych z pismami, które wpłynęły do Rady Osiedla.
- Pismo od Przewodniczącego rady osiedla Gumieńce dot. 750- lecia Dąbia.
- Pismo z WGKiOŚ dot. reorganizacji ulic w kwartale: Arkońska, Wojciechowskiego, Malinowa i Wiosny Ludów i pismo rady Osiedla do WGKiOŚ w ww. sprawie.
Przewodnicząca poinformowała, że 15.03.2010 w Urzędzie Miejskim odbędzie się zebranie organizacyjne dotyczące turnieju piłkarskiego.

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr IV/04/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 12 kwietnia 2010

Obecni: 10 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 08.03.2010 r. – przyjęcie protokołu.
4. XV Turniej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta Szczecin – przygotowanie
- ustalenie terminu rozpoczęcia rozgrywek
- podział obowiązków pomiędzy członków Rady Osiedla na czas trwania turnieju
5. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
6. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.
Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 08.03.2010 r. został przyjęty jednogłośnie.
Ad.4
Przewodnicząca przedstawiła zebranym Pana Sławomira Kremera, współorganizatora Turnieju. W związku z obowiązującą żałobą i planowanym na dzień 17.04.2010 pogrzebem Pana Prezydenta RP rozgrywki rozpoczną się 24.04.2010 o godzinie 9,30. Rozpoczęcie będzie uroczyste, zostanie zaproszony Przewodniczący Rady Miasta. 
Przewodnicząca poprosiła Pana Rafała Rembielaka o wcześniejsze sprawdzenie sprzętu nagłaśniającego i podjecie próby podłączenia go przy Boisku ORLIK.
Na rozpoczęciu obecne będą 24 drużyny po 12 zawodników i ich opiekunowie. Należy przygotować 350 porcji kiełbasek. Jeżeli nie będzie osoby z zewnątrz prowadzącej catering Pani Anna Liersz i Elżbieta Frankiewicz zajmą się smażeniem kiełbasek na grillu.
Dla wszystkich uczestników turnieju zostaną zakupione batony i zamówione drożdżówki. Do wody zostanie wynajęty drugi barek.
Na turniej potrzebny jest sędzia stolikowy. Pan Kremer zapozna chętną osobę z zasadami. 
Na rozpoczęciu turnieju obecność wszystkich członków Rady jest obowiązkowa.
Ad.5
Przewodnicząca omówiła pismo, które wpłynęło od mieszkańców ul. Serbskiej w sprawie przeniesienia postoju TAXI z ul. Harcerzy.
Podjęto uchwałę o wydaniu pozytywnej opinii w sprawie zlikwidowania postoju TAXI na ul. Serbskiej.
Przewodnicząca zaprosiła zebranych na 26.04.2010 na godz. 17,00 do Szkoły Podstawowej Nr 68, na organizowane przez WGKiOŚ spotkanie poświęcone gospodarowaniu odpadami na terenie Miasta.

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr V/05/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 17.05. 2010

Obecni: 8 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 12.04.2010 r. – przyjęcie protokołu.
4. Podjęcie uchwały o przeznaczeniu 7 000,00 zł przyznanych przez KBPiS RM na festyn w dniu 19.06.2010
5. Omówienie przebiegu Turnieju Piłki Nożnej Drużyn Osiedlowych o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta.
6. Przygotowanie Festynu Powitanie Lata 2010 – Festyn Rodzinny w dniu 19.06.2010.
7. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
8. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.
Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 08.03.2010 r. został przyjęty jednogłośnie.
Ad.4
Podjęto uchwałę dotyczącą przeznaczenia kwoty 7 000,00 zł przyznanej przez Komisję ds. Bezpieczeństwa Publicznego i Samorządności Urzędu Miasta Szczecin na organizację festynu „Powitanie Lata 2010 – Piknik Rodzinny” w dniu 19.06.2010.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad.5
Przewodnicząca poinformowała, że 15 maja z powodu deszczu sędzia odmówił prowadzenia meczy. Mecze były sędziowane przez nauczyciela w-f. 
Drużyna reprezentująca RO A-N (młodsza – podstawówki) odpadła z turnieju, natomiast drużyna starsza zakwalifikowała się do dalszej gry.
W sobotę 22 maja odbędą się ćwierćfinały. Chętni do pomocy proszeni są o przyjście na godzinę 8,30.

Ad.6
Przewodnicząca poinformowała zebranych, ze w ubiegłym roku na festyn wydano 17 tysięcy zł. W tym roku RO ma mniej pieniędzy.
Planuje się:
- 2 000 zł – zespół
- 3 000 zł – scenę
- 2 500 zł – animacje
- 3 000 zł – zabawki dmuchane

Ad.7
Przewodnicząca poinformowała, że została zaproszona na 20.05. na spotkanie do Komendy Miejskiej Policji dotyczące „zespołów zadaniowych”.
Zapoznała z pismem z Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w sprawie pawilonu na ul. Wszystkich Świętych.
Przeczytała pismo przygotowane do Wydziału Oświaty UM w sprawie siatki na boisku ORLIK 2012.
Pan Bogusław Zarzycki zapoznał zebranych ze sprawą przedstawioną w piśmie od mieszkańców ul. N. Rydzewskiej.

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr VI/06/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 14.06. 2010

Obecni: 10 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 17.05.2010 r. – przyjęcie protokołu.
4. Podsumowanie XV Turnieju Drużyn Osiedlowych o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta Szczecin.
5. Festyn „Powitanie Lata – Piknik Rodzinny”
a) przedstawienie planu przebiegu festynu
b) podział obowiązków pomiędzy członków Rady Osiedla na czas przebiegu festynu.
6. Podjęcie uchwały o zgłoszeniu wniosków do Budżetu Miasta na 2011 rok.
7. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
8. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.
Na zebraniu obecna była Pani Lidia Kaniuch, mieszkanka ul. Chopina 101. Pani Kaniuch zgłasza skargę na funkcjonowanie boiska „ORLIK”, które mieści się 1,5 metra od ogrodzenia jej posesji. Zastrzeżenia dotyczą:
- niesprawnego kosza - luźna tablica
- użytkownicy boiska zanieczyszczają teren, hałasują, spożywają na terenie boiska alkohol
- przez brak zabezpieczenia piłka wpada na teren posesji
- wieczorem przeszkadza światło oświetlające boisko.
Przewodnicząca wyjaśniła zainteresowanej, ze właścicielem boiska jest Wydział Oświaty UM nie Rada Osiedla. Mieszkańcy budujący swoje domy mieli świadomość, że ich działki sąsiadują ze szkołą. Boisko jest czynne do godz 21,00 i do tej godziny obecny jest animator sportu. Światło włączane jest wewnątrz budynku i w związku z tym po godz. 21,00 nikt nie ma dostępu do włącznika. Siatka została już podniesiona, niestety w dalszym ciągu jest ona za niska i zostanie podniesiona wyżej, aby zabezpieczyć posesje. Przewodnicząca poprosiła, aby Straż Miejska objęła teren boiska specjalnym nadzorem.

Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 17.05.2010 r. został przyjęty jednogłośnie.
Ad.4
Przewodnicząca poinformowała zebranych, że w XV Turnieju Drużyn Osiedlowych o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta Szczecin drużyna reprezentująca osiedle Arkońskie – Niemierzyn zajęła pierwsze miejsce i zdobyła Puchar Przewodniczącego Rady Miasta. Na zakończeniu 8 drużyn nagrodzono mniejszymi pucharami. Odczytała wyniki wszystkich drużyn biorących udział w turnieju. Poinformowała, ze w Gazecie Wyborczej z dnia 14.06.2010 pojawiła się artykuł „Wziąć w garść młodzież z blokowisk” dotyczący turnieju. Przewodnicząca dostała podziękowanie od Przewodniczącego rady Miasta za organizację turnieju.

Ad.5
Przewodnicząca poinformowała, że na festyn została wybrana inna firma wystawiająca zabawki dmuchane, z którą podpisano umowę na 2000,00 zł. Catering będzie prowadziła VIRGA. Ogłoszenia zostały już wydrukowane. Festyn rozpocznie się o godz. 12,00. Do godz.10,00 mają być rozłożone stoły, parasole i scena. Prośba, aby wszyscy przyszli na godz. 8,00. Przed rozłożeniem sceny musi być przygotowana dekoracja. Przewodnicząca poprosi SIAL o wcześniejsze rozwieszenie banerów. W tym roku na festynie nie będzie się wystawiała apteka. Na scenie wystąpią dzieci z OK. SANIGA, Tęczowego Domku, Szkoły Podstawowej i Gimnazjum. Zostaną wydrukowane kupony na kiełbaski i soczek dla dzieci występujących na scenie i kupony na kiełbaski, , szaszłyk i kaszankę dla organizatorów i gości. 

Ad.6
Podjęto uchwałę w sprawie wniosków do Budżetu Miasta Szczecin na 2011 rok.
Zgłoszono:
1. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chopina i Wiosny Ludów.
2. Remont ul Grzybowej.
3. Modernizacja sali gimnastycznej przy Gimnazjum nr 34 ul. Wojciechowskiego wraz z zapleczem sanitarnym.
4. Chodnik i miejsca parkingowe przy przedszkolu ul. F. Gila.
5. Miejsca parkingowe przy ul. Chopina od ul. Sportowej do stacji benzynowej.
6. Remont nawierzchni i oświetlenie ul. W. Ludów na odcinku od Nr 46 do ul. Wzgórze Arkońskie.
7. Oświetlenie alei spacerowej łączącej ul. Harcerzy z ul. Wincentego Pola.
8. Zwiększenie środków w Budżecie Miasta dl ZDiTM na bieżące naprawy chodników i nawierzchni jezdni. 
9. Zwiększenie budżetu dla Rad Osiedli.
10. Regulacja strumyka Warszewiec.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad.7
Podjęto uchwałę o wystąpieniu do WGKiOŚ Urzędu Miasta Szczecin z wnioskiem o wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Wojciechowskiego.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr VII/07/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 05.07. 2010

Obecni: 10 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad– przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 14.06.2010 r. – przyjęcie protokołu.
4. Podjęcie uchwały o wydaniu opinii na dzierżawę gruntu.
5. Omówienie Festynu „Powitanie Lata – Piknik Rodzinny”
6. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
7. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 14.06.2010 r. został przyjęty jednogłośnie.
Ad.4
Podjęto uchwałę w sprawie wydania pozytywnej opinii dotyczącej dzierżawy gruntu zlokalizowanego w obrębie 2036 o powierzchni 270 m2, zgodnie z załączoną mapką.
Ad.5
Przewodnicząca podsumowała przebieg festynu. Podziękowała wszystkim zaangażowanym za pomoc w organizacji festynu.

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr VIII/07/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 09.08. 2010

Obecni: 8 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 05.07.2010 r. – przyjęcie protokołu.
4. Podjęcie uchwały dotyczącej wydania opinii o dzierżawie gruntu przy ul. Arkońskiej 42.
5. Przedstawienie wniosku Wydziału Gospodarki Nieruchomościami o opinię w sprawie zbycia gruntu przy ul. Chopina.
6. Ustalenie planu pracy Rady Osiedla na okres 09-12.2010.
7. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
8. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 05.07.2010 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad.4
Podjęto uchwałę w sprawie wydania pozytywnej opinii dotyczącej dzierżawy gruntu zlokalizowanego przy ul. Arkońskiej 42.

Ad.5
Po zapoznaniu z treścią pisma z UM Wydziału Gospodarki Nieruchomościami na temat zbycia gruntów położonych przy ul. Chopina podjęto decyzję o wstrzymaniu się z wydaniem opinii do czasu wyjaśnienia rodzaju działalności usługowej, która ma być prowadzona na terenie przeznaczonym do zbycia.

Ad.6
Przewodnicząca poinformowała, że Pan Kremer wystąpił z propozycją zorganizowania turnieju Piłki Nożnej na terenie osiedla. Po dyskusji podjęto decyzję o nie organizowaniu rozgrywek podczas tegorocznych wakacji. Rada Osiedla nie posiada funduszy na zakup nagród dla uczestników.
Postanowiono ogłosić konkurs fotograficzny dotyczący Osiedla Arkońskie – Niemierzyn. Do przeprowadzenia konkursu należy stworzyć regulamin. Pani Anna Liersz i Pan Rafał Rembielak zajmą się opracowaniem regulaminu konkursu, który zostanie dopracowany 16.08.2010.

Ad.7
Przewodnicząca przeczytała pismo z WGKiOŚ w sprawie przeniesienia postoju TAXI z ul. Serbskiej na ul. Harcerzy.
Zapoznała zebranych ze sprawą zgłoszoną osobiście przez Pana Jana Przybyś, który zgłasza zagrożenie wyginięcia populacji wróbli i podejrzenie wycięcia w przyszłości alei głogów.
Zwróciła uwagę na brak zainteresowania osiedlem ze strony Straży Miejskiej.

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr IX/09/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 13.09. 2010

Obecni: 8 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 09.08.2010 r. – przyjęcie protokołu.
4. Omówienie kolejnego wydania Gazetki Rady Osiedla „Nasze Osiedla” – podział kolportażu pomiędzy członków Rady Osiedla.
5. Podjęcie uchwały w sprawie dzierżawy gruntu przy ul. Rajskiej 6.
6. Ustalenie spraw priorytetowych do przekazania przez przewodniczącą Prezydentowi Miasta.
7. Ustalenie terminu imprezy Mikołajkowej.
8. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
9. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum. Pani Maria Waraksa Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 68 wręczyła przewodniczącej dyplom „Przyjaciel Szkoły”.

Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 09.08.2010 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad.4
Przewodnicząca poinformowała zebranych o wydaniu kolejnego numeru gazetki „Nasze Osiedle”. Sponsorem gazetki jest myjnia samochodowa z ul. Chopina 19. Następnie przewodnicząca omówiła treść gazetki. W trakcie podjęto dyskusję w sprawie funkcjonowania boiska ORLIK. 
Kolportaż gazetek:
130 – Pan Zarzycki Wzgórze Arkońskie po lewej stronie, spółdzielnia Śródmieście
280 – Pani Kompowska – 4 niskie bloki na ul. Chopina (SM Śródmieście)
150 – Pani Waraksa – Zakole – niskie bloki (SM Wspólny Dom)
80 – Pani Kawecka – Baumgart – wieżowce ul. Wiosny Ludów
40 – Pan Bartosiak – Niny Rydzewskiej, F. Gila

Ad.5
Przewodnicząca zapoznała zebranych z pismem w sprawie dzierżawy gruntu na ul. Rajskiej 6. Po wizji lokalnej przeprowadzonej przez Pana Rembielaka i Pana Bartosiaka stwierdzono niezgodność mapy przekazanej przez zainteresowanego ze stanem faktycznym. Rada Osiedla wystąpi do zainteresowanego o dostarczenie aktualnej mapy terenu.

Ad.6

Przewodnicząca poinformowała zebranych, ze Prezydent Krzystek zaprasza wszystkich przewodniczących RO na 30 minutowe spotkania, na których każdy z Przewodniczących przekazać sprawy priorytetowe dla osiedla. Po dyskusji postanowiono przekazać Prezydentowi sprawę 

Ad.7

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr X/10/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 04.10. 2010

Obecni: 10 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie koncepcji projektowej „Budowa Ogrodu Botanicznego – Arboretum Syrenie Stawy” przez projektanta.
4. Podjęcie uchwały w sprawie akceptacji przedstawionego projektu.
5. Omówienie przebiegu kolportażu gazetki „Nasze Osiedle” 
6. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3
Przewodnicząca przeczytała pismo z WGKiOŚ w sprawie spotkania dotyczącego koncepcji projektowej „Budowa Ogrodu Botanicznego – Arboretum Syrenie Stawy” na terenie Parku Kasprowicza w Szczecinie, które odbędzie się 05.10.2010 w Sali sesyjnej Rady Miasta. Następnie projektant Pani Małgorzata Haas – Nogal przedstawiła zebranym w/w projekt. 

Ad. 4 
Podjęto uchwałę w sprawie poparcia i nie wnoszenia zastrzeżeń do projektu „Budowa Ogrodu Botanicznego – Arboretum Syrenie Stawy na terenie Parku Kasprowicza w Szczecinie”.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad. 5
Zebrani zgłosili miejsca, gdzie gazetki już zostały rozniesione. Wydano kolejne gazetki: 120 rozniesie Pan Rembielak na osiedlu tatrzańskim, 100 Pani Waraksa w wieżowcach przy szkole, Pani Frankiewicz ul. Szymonowica, Malinowa, Rajska, Pani Ewa 60 ul. Sopocka, Ks. Borysa, Zdrojowa, Tatrzańska, Milewskiego.

Ad.6

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr XI/10/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 11.10. 2010

Obecni: 8 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z zebrania Rady Osiedla w dniu 04.10.2010 – przyjęcie protokołu.
4. Przedstawienie programu wyborczego przez kandydatkę na Prezydenta Miasta Szczecin Panią Annę Nowak.
5. Podjęcie uchwały dotyczącej dzierżawy gruntu przy ul. Rajskiej 6a.
6. Omówienie projektu korzystania z placów zabaw i boisk rekreacyjnych stanowiących własność Gminy Miasto Szczecin – podjęcie uchwały opiniującej ww. projekt.
7. Omówienie problemu parkowania na terenach przyległych do SP WSZ – podjęcie uchwały o wystąpieniu do Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego w ww. sprawie.
8. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
9. Zakończenie zebrania.

Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 04.10.2010 został przyjęty 7 głosami za, jedna osoba się wstrzymała.

Ad. 4 
Przewodnicząca poinformowała zebranych, że Pani Anna Nowak zwróciła się do Rady Osiedla z prośbą o spotkanie w sprawie przedstawienia swojego programu wyborczego na Prezydenta Miasta Szczecin. Poinformowała również, ze sama będzie kandydowała do Rady Miasta z Komitetu Wyborczego Wyborców Piotra Krzystka.
Powitana Anna Nowak na wstępie podziękowała za możliwość spotkania z Radą Osiedla. Na Prezydenta Miasta Szczecin kandyduje z ramienia PSL. W skrócie przedstawiła swój program. 
Po wizycie Pani Nowak Przewodnicząca poddała pod dyskusję propozycję zorganizowania spotkania mieszkańców z kandydatami na Prezydenta Miasta Szczecin. Postanowiono wysłać propozycję – zaproszenie do wszystkich kandydatów. Po uzyskaniu aprobaty spotkania mogą odbyć się w holu SP68 w terminie od 18.10.2010.

Ad. 5
Podjęto uchwałę w sprawie wydania pozytywnej opinii dotyczącej dzierżawy gruntu przy ul. Rajskiej, wg. załączonej mapki.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad.6

Przewodnicząca przeczytała pismo z RSM UM dotyczące projektu URM w sprawie regulaminu korzystania z placów zabaw i boisk rekreacyjnych z prośbą o zaopiniowanie rzeczowego projektu. Następnie zapoznała zebranych z ww. regulaminem.
Podjęto uchwałę w sprawie wydania pozytywnej opinii projektu uchwały Rady Miasta w sprawie przyjęcia regulaminu korzystania z placów i boisk rekreacyjnych stanowiących własność Gminy Miasto Szczecin z wyłączeniem punktu 6 dotyczącego możliwości korzystania z obiektów rekreacyjnych do godziny 22.00 zgodnie z ciszą nocną.

Ad. 7
Przewodnicząca poinformowała o odbytym spotkaniu z Prezydentem Miasta Szczecin. Na spotkaniu zapoznała Prezydenta z problemem braku parkingu dla SP WSZ. Uzgodniono zwrócenie się do Marszałka województwa z pismem w w/w sprawie. Poruszono również problem remontu ul. Grzybowej i parkingu na ul. Chopina od ul. Sportowej do stacji paliw.
Podjęto uchwałę o wystąpieniu do Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego z prośbą o zapewnienie miejsc parkingowych pracownikom oraz klientom Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Szczecinie.

Ad. 9
Przewodnicząca przeczytała pisma, które wpłynęły do RO:
- z Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Szczecinie, na pismo przygotuje odpowiedź Pani Teresa Kawecka Baumgart.
- z WGKiOŚ w sprawie organizacji ruchu w ciągu ul. Zdrojowej.

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr XII/11/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 15.11. 2010

Obecni: 8 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z zebrania Rady Osiedla w dniu 11.10.2010 – przyjęcie protokołu.
4. Omówienie przebiegu spotkań z kandydatami na Prezydenta Miasta Szczecin.
5. Przygotowanie - podział obowiązków pomiędzy członków RO na spotkanie z Mikołajem w dniu 04.12.2010.
6. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
7. Zakończenie zebrania.
Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.
Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 11.10.2010 został przyjęty 7 głosami za, jedna osoba się wstrzymała.
Ad. 4 
Przewodnicząca poinformowała zebranych o odbytych 3 spotkaniach z kandydatami na Prezydenta Miasta Szczecin. Na pierwszym spotkaniu z Panem Litwińskim była bardzo mała frekwencja, było ok. 15 osób. 05.11.2010 miało odbyć się spotkanie z Panem Zarębą. Niestety kandydat na spotkaniu nie pojawił się. W zastępstwie był Pan Duklanowski – kandydat do Rady Miasta. W związku z tym, że Pan Duklanowski spóźnił się na spotkanie, zainteresowani rozeszli się wcześniej. 10.11 odbyło się spotkanie z Panią Małgorzatą Jacyna – Wit. Kandydatka na spotkaniu przedstawiła swój program. Każdy zainteresowany mógł osobiście porozmawiać. 18.11. odbyło się ostatnie spotkanie z Kandydatem, Panem Piotrem Krzystkiem.
Ad.5 
Ustalona na 4 grudnia impreza z Mikołajem odbędzie się w godzinach od 12:00 do 15:00. Hasło imprezy to: Mikołaj 2010. Przewodnicząca poinformowała, że chętna osoba będzie musiała pojechać razem z Przewodnicząca po zakupy na prezenty dla dzieci.
Ustalono listę sponsorów, do których zostaną wysłane pisma: PSS Społem, Intermarche, Myjnia samochodowa, Orlen, Apteki działające na osiedlu, Rossmann, Sklep mięsny „BYK”, „ROMA MODE” Sp. z o.o., Spółdzielnia Mieszkaniowa „Śródmieście” i SM „Wspólny Dom”.
Obecność członków Rady na Mikołaju jest obowiązkowa.
Ad.6
Przewodnicząca zapoznała zebranych z pismem z KBPiS skierowanym do Zarządu RO z podziękowaniem za współpracę i zaangażowanie w rozwój Miasta i regionu.

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska

 

Protokół Nr XIII/12/2010
z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 13.12. 2010

Obecni: 8 osób, według listy obecności.
Porządek zebrania:

1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z zebrania Rady Osiedla w dniu 11.10.2010 – przyjęcie protokołu.
4. Podsumowanie imprezy „Mikołaj 2010”.
5. Podjęcie uchwały o zatrudnienie Jolanty Paszkowskiej na umowę – zlecenie powierzając obowiązki pracownika administracyjno – finansowo – gospodarczego, na okres od 01.01.2011 r. do 30.06.2011 r. z wynagrodzeniem 460 zł (brutto)/miesiąc.
6. Zatrudnienie Konrada Rudawskiego na umowę – zlecenie powierzając obsługę strony internetowej na okres od 01.01.2011 r. do 30.06.2011 r. z wynagrodzeniem 250 zł (brutto)/miesiąc.
7. Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
8. Zakończenie zebrania.
Ad.1
Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.
Ad. 2
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Protokół z zebrania w dniu 15.11.2010 został przyjęty jednogłośnie.

Ad. 4
Podsumowując przebieg imprezy „Mikołajkowej” Przewodnicząca podkreśliła małą frekwencję członków Rady Osiedla podczas imprezy. Obecni byli tylko: Pani Aleksandra Kompowska, Pani Elżbieta Frankiewicz, Pan Lechosław Bartosiak i Pan Bogusław Zarzycki.
Zostało zrobionych bardzo dużo zdjęć, które zostaną umieszczone na stronie Rady Osiedla.
Na imprezie obecny był Pan Prezydent Piotr Krzystek, Pani prezydent Elżbieta Masojć, Radny Piotr Jania, Pan Roszkowski z Wydziału Oświaty UM.

Ad. 5 
Podjęto uchwałę dotyczącą zatrudnienia Pani Jolanty Paszkowskiej na umowę – zlecenie, powierzając wykonywanie prac administracyjno – finansowo – gospodarczych na rzecz Rady Osiedla od dnia 01.01.2011 do dnia 30.06.2011 z wynagrodzeniem 460 zł (brutto)/miesiąc.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad. 6
Podjęto uchwałę dotyczącą zatrudnienia Pana Konrada Rudawskiego na umowę – zlecenie, powierzając obsługę strony internetowej Rady Osiedla od dnia 01.01.2011 do dnia 30.06.2011 z wynagrodzeniem 250 zł (brutto)/miesiąc.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad. 7 
Przewodnicząca poinformowała, że Rada Osiedla otrzymała z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska 3000 zł, za które zostanie zakupiona na plac zabaw, do Parku F. Chopina karuzela „STAŚ”. W przyszłym roku zostanie zakupione urządzenie zabawowe „Wóz strażacki”.

Na tym zebranie zostało zakończone.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska