Protokół Nr II/06/2019
posiedzenia Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn
w dniu 10.06.2019 r.
W posiedzeniu udział wzięło 14 członków Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn oraz goście wg listy obecności, stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.
Zebranie prowadziła Przewodnicząca Rady Osiedla Maria Myśliwiec, wg następującego porządku obrad:
Porządek zebrania:
- Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
- Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.
- Przedstawienie protokołu z zebrania Rady Osiedla 20.05.2019 r. – przyjęcie protokołu.
- Przedstawienie problemów dotyczących bezpieczeństwa i porządku na osiedlu Arkońskie – Niemierzyn obecnym na zebraniu dzielnicowym Policji i Straży Miejskiej.
- Zmiana planu finansowego na 2019 – uchwała.
- Wydanie opinii w sprawie dzierżawy gruntu - uchwała.
- Ustalenie terminu i miejsca kolejnego obchodu osiedla.
- Raport z obchodu z dnia 28.05.2019 r. (Arkońska 17-18, wybieg dla psów i Syrenie Stawy).
- SBO 2020.
- Przygotowanie festynu.
- Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.
- Zakończenie zebrania.
Ad. 1.
Zebranie otworzyła Przewodnicząca Rady Osiedla stwierdzając quorum.
Ad. 2.
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3.
Protokół zebrania Rady Osiedla z dnia 20.05.2019 r. został przyjęty 12 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.
Ad. 4.
Na zebraniu obecny był dzielnicowy Komisariatu Szczecin – nad Odrą.
Pani Magdalena Jardzewska zgłasza:
- osoby pijące alkohol, przebywające przy „Żabce”, ul. Chopina 22;
- stwarzający duże zagrożenie, otwarty bunkier na byłym stadionie „Czarnych”.
Pan Adam Lau sygnalizuje, że w związku ze swobodnym dostępem do boiska istnieje duże niebezpieczeństwo skaleczenia ponieważ jest tam dużo rozbitego szkła. Zgłasza też problem porysowanych aut parkowanych w okolicy ulic Łabędziej i Sportowej.
Dzielnicowa Straży Miejskiej nie była obecna.
Ad. 5
W związku z potrzebą wyrobienia pieczątek dla Zarządu Rady konieczna jest zmiana planu rzeczowo – finansowego na 2019 rok.
Podjęto uchwałę dotyczącą zmiany planu rzeczowo – finansowego na 2019 rok.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad. 6.
Do Rady Osiedla wpłynęły wnioski mieszkańców o opinię Rady Osiedla w sprawie dzierżawy gruntów gminnych.
Podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii w sprawie dzierżawy gruntu położonego przy ul. Milewskiego 17 i 17 A w Szczecinie, oznaczonego w ewidencji gruntów jako działka nr 35 i 235 dr z obrębu 2033.
Uchwała została podjęta 12 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.
Podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii w sprawie dzierżawy gruntu położonego przy ul. Arkońskiej w Szczecinie, oznaczonego w ewidencji gruntów jako działka nr 55 z obrębu 2065 zgodnie z załączoną mapką.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii w sprawie dzierżawy gruntu położonego przy ul. Rucianej w Szczecinie, oznaczonego w ewidencji gruntów jako działka nr 147/6 dr z obrębu 2034.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii w sprawie dzierżawy gruntu położonego przy ul. Arkońskiej w Szczecinie, zgodnie z załączoną mapką.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad.7.
Ze względu na urlop dzielnicowego Komisariatu Szczecin – Nad Odrą ustalenie terminu kolejnego obchodu osiedla przełożono na lipiec.
Ad.8.
30 maja odbył się obchód osiedla. Przewodnicząca przedstawiła stan budynku przy ul. Arkońskiej 17-18. Budynek został posprzątany, postawiono nowe kubły. Rada Osiedla planuje zorganizowanie spotkania z mieszkańcami tego budynku. Zaproponuje aby mieszkańcy sami pomalowali swoje korytarze. ZBiLK pomaluje klatki schodowe. Obchód odbył się również na wybiegu dla psów i „Syrenich stawach”.
Ad.9.
Przewodnicząca poinformowała, że nabór wniosków do SBO 2020 trwa do 5 lipca 2019 r. Na osiedle Arkońskie – Niemierzyn w SBO przypada 229 887,00 zł. Rada Osiedla zobowiązana jest do rozwieszenia plakatów na swoim terenie.
Ad.10.
7 lipca Festyn rozpoczyna się o godzinie 12:00. Wcześniej trzeba rozłożyć namioty, wyposażyć sklepik, w trakcie rozkładania sceny udekorować ją. Przewodnicząca zaproponowała aby chętni do pomocy przyszli do siedziby Rady pomiędzy 8:00 a 9:00. Zgłosili się: Dariusz Stopa, Andrzej Radziwinowicz, Adam Lau, Magdalena Jardzewska, Marta Gosecka, Bartłomiej Wróblewski, Ewa Żolik i Paulina Panasiuk.
Nagrody kupi Maria Myśliwiec, Anna Ogrodnik i Paulina Panasiuk.
W sobotę 6 lipca przygotowanie nagród. Przyjdą; Ewa Żolik, Paulina Panasiuk i Anna Ogodnik.
Pan Andrzej Radziwinowicz i Pan Adam Lau sprawdzą sprzęt.
Przewodnicząca przedstawiła program Festynu.
Pani Magdalena Jardzewska wyraziła swoją opinię na temat sprzedaży alkoholu podczas Festynu. Jest zdecydowanie przeciwna.
Obsada sklepiku:
12:00 - 13:30 – A. Ogrodnik i P. Panasiuk,
13:30 – 15:00 – J. Jędrzejewska i T. Kawecka – Baumgart,
15:00 – 16:30 – M. Jarczewska i A. Radziwinowicz,
16:30 – 18:00 – B. Wróblewski i M. Gosecka.
Ad.11.
Na zebraniu obecny był przedstawiciel rodziców klasy VF Szkoły Podstawowej Nr 68, która ma zostać zlikwidowana. Do Rady została złożona korespondencja w tej sprawie prowadzona pomiędzy rodzicami uczniów a Prezydentem Miasta.
Rada Osiedla wystąpi do Urzędu Miasta z prośbą o wyjaśnienie: dlaczego zlikwidowana ma być ta klasa, czy decyzja jest definitywna i czy została zapewniona dzieciom opieka psychologiczno – pedagogiczna.
Pan Andrzej Radziwinowicz poinformował, że cena tablicy informacyjnej Rady Osiedla to około 1 500 – 1 600 zł.
Ad.12.
Protokołowała: Jolanta Paszkowska