Protokół Nr VI/06/2023
posiedzenia Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn
w dniu 05.06.2023 r.
W posiedzeniu udział wzięło 10 członków Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn,
wg listy obecności, stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.
Zebranie prowadziła Przewodnicząca Rady Osiedla Maria Myśliwiec, wg następującego porządku obrad:
Porządek zebrania:
- Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
- Przedstawienie porządku obrad - przyjęcie porządku obrad.
- Przedstawienie protokołu z zebrania Rady Osiedla w dniu 15.05.2023 r.- przyjęcie protokołu.
- Przedstawienie problemów dotyczących bezpieczeństwa i porządkuna osiedlu Arkońskie – Niemierzyn obecnym na zebraniu dzielnicowym Policji i Straży Miejskiej.
- Podjęcie uchwały w sprawie wydania opinii na temat ewentualnego wprowadzenia ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach nocnych na terenie Gminy Miasta Szczecin.
- Sprawy bieżące.
- Zakończenie zebrania.
Ad. 1.
Zebranie otworzyła Przewodnicząca Rady Osiedla stwierdzając quorum.
Ad. 2.
Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie
Ad.3.
Protokół zebrania Rady Osiedla z dnia 15.05.2023 r. został przyjęty jednogłośnie
Ad. 4.
Pani Magdalena Jardzewska zgłosiła obecnemu na zebraniu przedstawicielowi Policji Komisariatu Nad Odrą, że na ul. Zakole na boisku piją alkohol i rozrzucają butelki. Mieszkanka osiedla, która mieszka w pobliżu tego terenu wielokrotnie zgłaszała telefonicznie pod 112 ale do tej pory nie ma efektu.
Pani Ewa Żolik zgłosiła, że na ul Serbskiej na chodnik wchodzą krzewy i jak na parkingu stoją samochody nie ma możliwości przejścia chodnikiem.
Ad. 5.
Poddano pod głosowanie uchwałę w sprawie wydania opinii na temat ewentualnego wprowadzenia ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach nocnych na terenie Gminy Miasta Szczecin.
Pani Magdalena Jardzewska zadała pytania:
- Ile było wydanych zezwoleń w 2022 r. na sprzedaż alkoholu na terenie miasta?
- Ile wpłynęło wniosków o cofniecie koncesji na sprzedaż alkoholu w 2022r?
- czy ktoś prosił o wyrażenie opinii przez pracownika GKRPA?
- Jakie są dane KP na temat przeprowadzonych interwencji w sprawie awantur po spożyciu alkoholu na terenie miasta Szczecin.
- Czy na terenie miasta Szczecin zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne przez firmę zewnętrzną w sprawie wydania opinii przez mieszkańców w kwestii zakazu sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych ?
- Czy na terenie Miasta Szczecin są podpisane pomiędzy Miastem a sprzedawcami umowy społeczne o odpowiedzialnej sprzedażny alkoholu?
- Czy realizowane są przez miasto Szczecin rekomendacje zawarte w Strategii rozwiązywania problemów społecznych dla gminy miasto Szczecin do 2027r zgodnie z Uchwałą XXXVIII/1042/22 ?
- Czy mają Państwo radni wiedzę ile jest miejsc w których osoby uzależnione od alkoholu mogą uczestniczyć w terapii odwykowej od alkoholu na terenie Szczecina?
Przewodnicząca poinformowała, że te pytania należałoby skierować do komisji Rady Miasta: komisji bezpieczeństwa lub komisji zdrowia
Przedstawiciel Policji Komisariatu „Nad Odrą” przedstawił statystki interwencji w przeciągu ostatniego roku tj. od maja 2022 r. do maja 2023 r.
- ul. Krasińskiego – 42 interwencje
- ul. Zakopiańska – 4 interwencje
- ul. Sportowa – 3 interwencje
- ul. Łabędzia - 3 interwencje
- ul. Wszystkich Świętych - 7 interwencji
- ul. Chopina – 25 interwencji
- ul. Zakole – 12 interwencji
- ul. Wiosny Ludów – 20 interwencji
- ul. Wiśniowy Sad – 2 interwencje
- Wzgórze Arkońskie – brak interwencji
Łącznie było 118 interwencji.
Podjęto uchwałę 91/23 w sprawie wydania opinii na temat ewentualnego wprowadzenia ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach nocnych na terenie Gminy Miasta Szczecin – 7 głosami za, 1 głos przeciw, 2 głosy wstrzymujące się.
Ad. 6
Pani Teresa Kawecka – Baumgart prosi radnych aby na zebraniach nie korzystać z telefonów a także aby osoba, która zabiera głos mówiła krótko, przejrzyście, rzeczowo i na temat.
Przewodnicząca ma uwagę do członków Rady aby zorientowali się która okolica osiedla podlega pod który komisariat, ponieważ zdarza się, że członkowie Rady Osiedla wypowiadając się w mediach społecznościowych, źle kierują zainteresowanych mieszkańców – pod niewłaściwy komisariat.
Pan Rafał Rembielak pyta kto wydał pozwolenie na zmianę tonażu mostku z 3,5 tony na 5 ton na ulicy Judyma i czy spełnia ono wymagania?
Pani Teresa Kawecka – Baumgart prosi aby wpisać do porządku obrad na następne zebranie punkt: „ Projekt budowy placu zabaw z SBO”.
Pyta także dlaczego wiata przy skrzyżowaniu ulic Chopina i Wiosny Ludów została przeniesiona na drugą stronę ulicy. Przewodnicząca poinformowała, że wiata została przeniesiona na jej wniosek w porozumieniu z dyrekcją szkoły podstawowej nr 7 przy ul. Wojciechowskiego dla osoby, która przeprowadza dzieci na drugą stronę ulicy.
Na tym zebranie zakończono.
Protokołowała: Ewa Żolik