Protokół  Nr VI/06/2023 posiedzenia Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn.

Nr aktu: 
VI/06/2023
Data posiedzenia: 
poniedziałek, 5 Czerwiec, 2023

 

Protokół  Nr VI/06/2023

posiedzenia Rady Osiedla Arkońskie - Niemierzyn

w dniu 05.06.2023 r.

W posiedzeniu udział wzięło 10 członków Rady Osiedla Arkońskie – Niemierzyn,
wg listy obecności, stanowiącej załącznik Nr 1  do niniejszego protokołu.

Zebranie prowadziła Przewodnicząca Rady Osiedla Maria Myśliwiec, wg następującego porządku obrad:

Porządek zebrania:

  1. Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad - przyjęcie porządku obrad.
  3. Przedstawienie protokołu z zebrania Rady Osiedla w dniu 15.05.2023 r.- przyjęcie protokołu.
  4. Przedstawienie problemów dotyczących bezpieczeństwa i porządkuna osiedlu Arkońskie – Niemierzyn obecnym na zebraniu dzielnicowym Policji i Straży Miejskiej.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie wydania opinii na temat ewentualnego wprowadzenia ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach nocnych na terenie Gminy Miasta Szczecin.
  6. Sprawy bieżące.
  7. Zakończenie zebrania.

Ad. 1.

Zebranie otworzyła Przewodnicząca Rady Osiedla stwierdzając quorum.

Ad. 2.

Porządek zebrania został przyjęty jednogłośnie

Ad.3.

Protokół zebrania Rady Osiedla z dnia 15.05.2023 r. został przyjęty jednogłośnie

Ad. 4.

Pani Magdalena Jardzewska zgłosiła obecnemu na zebraniu przedstawicielowi Policji Komisariatu Nad Odrą, że na ul. Zakole na boisku piją alkohol i rozrzucają butelki. Mieszkanka osiedla, która mieszka w pobliżu tego terenu wielokrotnie zgłaszała telefonicznie pod 112 ale do tej pory nie ma efektu. 

Pani Ewa Żolik zgłosiła, że na ul Serbskiej na chodnik wchodzą krzewy i jak na parkingu stoją samochody nie ma możliwości przejścia chodnikiem.

Ad. 5.

Poddano pod głosowanie uchwałę w sprawie wydania opinii na temat ewentualnego wprowadzenia ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach nocnych na terenie Gminy Miasta Szczecin.

Pani Magdalena Jardzewska zadała pytania:

  • Ile było wydanych  zezwoleń w 2022 r. na sprzedaż alkoholu na terenie miasta?
  • Ile wpłynęło wniosków o cofniecie koncesji na sprzedaż alkoholu w 2022r?
  •  czy ktoś prosił o wyrażenie opinii przez pracownika GKRPA?
  • Jakie są dane KP na temat przeprowadzonych interwencji w sprawie awantur po spożyciu alkoholu na terenie miasta Szczecin.
  • Czy na terenie miasta Szczecin zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne przez firmę zewnętrzną w sprawie wydania opinii przez mieszkańców w kwestii zakazu sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych ?
  • Czy na terenie Miasta Szczecin są podpisane pomiędzy Miastem a sprzedawcami umowy społeczne o odpowiedzialnej sprzedażny alkoholu?
  •  Czy realizowane są przez miasto Szczecin rekomendacje zawarte w Strategii rozwiązywania problemów społecznych dla gminy miasto Szczecin do 2027r zgodnie z Uchwałą XXXVIII/1042/22 ?
  • Czy mają Państwo radni wiedzę ile jest miejsc w których osoby uzależnione od alkoholu mogą uczestniczyć w terapii odwykowej od alkoholu na terenie Szczecina?

Przewodnicząca poinformowała, że te pytania należałoby skierować do komisji Rady Miasta: komisji bezpieczeństwa lub komisji zdrowia

Przedstawiciel Policji Komisariatu „Nad Odrą” przedstawił statystki interwencji w przeciągu ostatniego roku tj. od maja 2022 r. do maja 2023 r.

  •  ul. Krasińskiego – 42 interwencje
  • ul. Zakopiańska – 4 interwencje
  • ul. Sportowa – 3 interwencje
  • ul. Łabędzia - 3 interwencje
  • ul. Wszystkich Świętych - 7 interwencji
  • ul. Chopina – 25 interwencji
  • ul. Zakole – 12 interwencji
  • ul. Wiosny Ludów – 20 interwencji
  • ul. Wiśniowy Sad – 2 interwencje
  • Wzgórze Arkońskie – brak interwencji

Łącznie było 118 interwencji.

Podjęto uchwałę 91/23 w sprawie wydania opinii na temat ewentualnego wprowadzenia ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach nocnych na terenie Gminy Miasta Szczecin – 7 głosami za, 1 głos przeciw, 2 głosy wstrzymujące się.

Ad. 6

Pani Teresa Kawecka – Baumgart prosi radnych aby na zebraniach nie korzystać z telefonów a także aby osoba, która zabiera głos mówiła krótko, przejrzyście, rzeczowo i na temat.

Przewodnicząca ma uwagę do członków Rady aby zorientowali się która okolica osiedla podlega pod który komisariat, ponieważ zdarza się, że członkowie Rady Osiedla wypowiadając się w mediach społecznościowych, źle kierują zainteresowanych mieszkańców – pod niewłaściwy komisariat.

Pan Rafał Rembielak pyta kto wydał pozwolenie na zmianę tonażu mostku z 3,5 tony na 5 ton na ulicy Judyma i czy spełnia ono wymagania?

Pani Teresa Kawecka – Baumgart prosi aby wpisać do porządku obrad na następne zebranie punkt: „ Projekt budowy placu zabaw z SBO”.

Pyta także dlaczego wiata przy skrzyżowaniu ulic Chopina i Wiosny Ludów została przeniesiona na drugą stronę ulicy. Przewodnicząca poinformowała, że wiata została przeniesiona na jej wniosek w porozumieniu z dyrekcją szkoły podstawowej nr 7 przy ul. Wojciechowskiego dla osoby, która przeprowadza dzieci na drugą stronę ulicy.

 

Na tym zebranie zakończono.

Protokołowała: Ewa Żolik