Festyn, plan zagospodarowania Miasta

Nr aktu: 
IV/04/2013
Data posiedzenia: 
poniedziałek, 15 Kwiecień, 2013

Protokół Nr IV/04/2013

z posiedzenia Rady Osiedla w dniu 15.04.2013 r.

Obecni 9 osób wg. listy obecności.

Porządek zebrania:

 

Sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie quorum.

Przedstawienie porządku obrad – przyjęcie porządku obrad.

Przedstawienie protokołu z poprzedniego zebrania RO w dniu 11.03.2013 r. – przyjęcie protokołu.

Przygotowanie festynu – przekazanie ustaleń ze spotkania Zarządu ze współorganizatorem SP 68.

Podjęcie uchwały w sprawie dzierżawy gruntu z przeznaczeniem na działkę owocowo warzywną.

Podjęcie uchwały dotyczącej opinii planu zagospodarowania Miasta.

Ustalenie terminów obchodów osiedla.

Sprawy bieżące, wniesione i wolne wnioski.

Zakończenie zebrania.

 

Ad 1

            Zebranie otworzyła przewodnicząca stwierdzając quorum.

Ad 2

            Przewodnicząca przedstawiła porządek zebrania, który został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3

Protokół z zebrania w dniu 11.03.2013 r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4

            Przewodnicząca poinformowała zebranych, że 8 kwietnia Zarząd spotkał się z Panią Dyrektor SP 68, Panią Marią Waraksa i nauczycielami tej szkoły w sprawie przygotowywanego festynu. Zapoznała zebranych ze specyfikacją kosztów przygotowaną przez Koło Żołnierzy 12 Pułku Ułanów Podolskich.

Rada ze swojej strony zapewni scenę. Konkursami zajmą się nauczyciele SP 68. Rada Osiedla wystąpi do Biura Promocji Miasta o patronat nad imprezą. Powyższe Biuro udostępni namioty (ok. 10) i inne gadżety reklamowe, które zostaną przeznaczone na nagrody dla uczestników. W namiotach będzie można zrobić wystawę prac uczniów SP 68. Udział weźmie również DPS i wystawi stoisko ze swoimi wyrobami.

Następnie Przewodnicząca przedstawiła wstępnie przygotowany program.

12:00 – rozpoczęcie

12:10 – 12:30 orkiestra

12:30 – 13:00 występy przedszkola

13:00 – 13:20 orkiestra

13:20 – 14:30 występy szkolne

15:00 – 18:00 Występ Ułanów

Ad 5

            Przewodnicząca zapoznała zebranych z pismem dotyczącym wydania przez Radę Osiedla opinii w sprawie dzierżawy gruntu przy ul. Arkońskiej. Po dyskusji i zapoznaniu się z mapką geodezyjną podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii na dzierżawę gruntu posiadającego oznaczenie geodezyjne – obręb 2032, zgodnie z załączoną mapką .

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Ad 6

            Przewodnicząca poinformowała, że 17 lub 18 kwietnia w Biurze Planowania odbędzie się spotkanie dotyczące części parku w kwartale ulic Zdrojowa, Wiosny Ludów, Judyma.

Następnie przewodnicząca przeczytała pismo z Urzędu Marszałkowskiego dotyczące nabycia działki w przedmiotowym kwartale przez Gminę. Po dyskusji i zapoznaniu się z przedstawioną mapą parku podjęto uchwałę dotyczącą wydania pozytywnej opinii wykreślenia ciągu pieszego oznaczonego symbolem 2.KP z projektu planu zagospodarowania przestrzennego opracowywanego dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów numerem 3/37, obręb 2036 z jednoczesną sugestią przesunięcia go na działkę gminną oznaczoną nr 3/25 obręb 2036.

Uchwała została podjęta 8 głosami za, 1 osoba wstrzymała się.

Ad 7

Przewodnicząca poinformowała, że 18 kwietnia o godzinie 16:30 odbędzie się obchód ul. Sopockiej, Borysa, Zdrojowej, Malinowej i Wojciechowskiego związany z reorganizacją ruchu drogowego na osiedlu. Na obchodzie obecny będzie Pan Marcin Charęza. Przewodnicząca poprosiła wszystkich o czynny udział w obchodzie. Kolejny obchód odbędzie się 25 kwietnia o godz. 19:00. Spotkanie na rogu ul. Arkońskiej i Wszystkich Świętych. Odbędzie się przejście obwodnicą.

Ad 8

Przewodnicząca przeczytała pismo od mieszkańca ul. Zdrojowej zawierające pytania dotyczące przeprowadzonej reorganizacji.

Przewodnicząca poinformowała zebranych, że do WGKiOŚ należy wysłać informację dotycząca miejsc na osiedlu wymagających pilnego posprzątania.

Po dyskusji wybrano poniższe tereny:

- ul. Arkońska / Serbska (obok postoju TAXI), oraz pobocze przy chodniku od ul. Arkońskiej do Parku Kasprowicza,

- ul. Wiosny Ludów (garażowisko) do ul. Zdrojowej, ul. Zdrojowa do bramy SPWSZ -śmieci oraz gałęzie powalonego drzewa obok terenu Wspólnoty Mieszkaniowej Zdrojowa 23/25

- ul. Wiosny Ludów / Chopina - skarpy nad strumykiem Warszewiec,

- ul. Chopina do Skarbówka (koniec naszego osiedla) - oczyszczenie  chodników, przycięcie gałęzi .

- ul. Wiosny Ludów garażowisko z pętlą autobusową - śmieci oraz gałęzie powalonych drzew

- ul. Wiosny Ludów od nr111 do ul. Wieczorowskiego +  przyległy wąwóz (potrzebny kontener)

-ul .Słowiańska (na całej długości).

Ad. 10

Na tym zebranie zostało zakończone.

Protokołowała:  Jolanta Paszkowska